Träningsrapport

Ja då har jag, Birgitta & Ove samt våra hundar ännu en gång varit ute på klubben & tränat. Det blev lydnad med Breeze samt agility med Breeze & Trizz.

Denna gång så la sig Breeze på första kommandot, yippie! Sedan låg hon utan problem i ca 3 minuter.

Hoppet gick kanon!

Platsläggandet under gång fungerade 3 gånger av 3!!! Se det tar sig, visst hon la sig inte som Sindie(min Pärla) men hon LA sig! Det känns som om det kommer , farten alltså......Det är bara att traggla vidare. Med godis går ALLT!

Apporteringen gick inte riktigt super, första gången släppte hon apporten(!?!) Men jag skyller på att Birgitta(smile) höll till på agilityplanen precis bredvid oss! Breeze hade FULL koll på Birgitta & vad hon gjorde på planen. Känns bra att ha något att skylla på, smile......När jag sedan gjorde om det tuggade hon lite hmmm, kan det bero på att det är en ny apport & lite tyngre, eller ska jag även denna gång skylla på Birgitta??? Nä, jag får träna MER!!!

Inkallningen gick super!

Sedan var det dax för agility...

Började med Trizz & som vanligt körde jag skicka övningen & jädrans vad hon tycker det är KUL! Det gäller att man är snabb med skicket & att mottagaren hinner med smile....I dag satte jag upp en pinne ca 5 cm & det skuttade hon över. Hon fick testa det en gång, min NYA stjärna! Sedan körde vi, både Birgitta & Ove hjälpe till den stora böjda tunneln. Först sprang hon självmant igenom sedan fick jag jobba lite med att hon skulle ta den själv. Men opps, jag får ju godis i slutet, å då sprang  hon tunneln om & om igen! även när jag skulle gå därifrån så sprang hon tillbaka för att ta den....Även den långa raka tunneln gick bra.

Körde kontaktfält med Breeze & jisses vad hon var DUKTIG!!! Hon är ju en riktig stjärna min Breeze!!! Hon är så rolig att köra! Så nu känns det bra att skicka i väg henne till Borlänge i helgen med Pirjo. Breeze ska ju ingå i deras lag. Ska bli så spännande att höra hur det gått! Det är tydligen 2 lopp per dag om jag fattat det hela rätt....

Ja nu är det tomt här hemma Breeze är i Borlänge & Milloo är på landet. Får väl passa på att njuta av BARA 2 hundar....

Trizz var så duktig när vi mötte dom 2 russelltjejerna på gatan. Dom är inte så jättevänliga....men hon kom när jag ropade på henne, hon tvärvände på direkten! Jisses vad hon var duktig! Då blev man LITE stolt över att hon kan gå lös utan att springa fram till andra hundar...Nu på kvällspromenaden mötte vi en boxer i koppel, men jag såg den först & kallade på Trizz & sedan hade hon full koll på mig. När hon såg honom var hon lite nyfiken på honom men hon sprang inte längre än 1 meter från mig sedan kom hon tillbaka & hade fokus igen. Min DUKTIGA tjej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0