Träning med Birgitta

Regn hela tisdagen, suck men kl: 18.00 skulle jag & Birgitta ut till klubben & träna. Å kan ni tro det men då regnade det inte! Helt otroligt måste jag säga. När jag skulle hämta Birgitta så var hon osäker på om jag skulle komma? Hallå, lite regn har aldrig hindrat mig tidigare.....Så det var bara för henne att packa ihop lite godis & leksak. Väl på klubben så byggde vi upp en lång raksträcka med 5 hopp-däck-2 hopp. Vi satte dom med olika avstånd & även olika höjd så att hundarna skulle få jobba lite med att tänka på vad dom gjorde....

Birgitta började med Zingo & man såg att han hade lite problem med denna övning, ngt hinder dök han under?! Men vi fick till det efter tag & då gick det bra! Men han tröttnade ganska fort för det var nog en del att tänka på för honom. En bra övning alltså.

Sedan körde hon Mac & det gick superbra!

Därefter byggde vi om så att mina medium hundar kunde köra. ville ju också ha olika avstånd & höjd på hindren. Jag skickade & Birgitta tog emot. Snacka om att Breeze flög fram & inte rev hon heller! Men det är klart hon bara älsakr Birgitta & så stod hon & lockade, kan det bli bättre?! Tror inte det. Sen skulle ni se hennes kontaktfält, oj,oj,oj jag säger bara det! Dom satt klockrent! Min stjärna!!

Körde samma övning med Milloo, & han sprang han med. Men däremot så bryr han sig inte om leksak, han sprang direkt till Birgitta. Men men han gjorde övningen super så jag var mer än nöjd! Däremot klarar han inte ännu att jag bara springer & säger ner på kontaktfältet. Han vill han man stannar med honom, men med träning kommer nog det också. Det är bara att traggla vidare.

Körde sen Trizz på raksträckan mellan 4 hinderstöd & jösses vad hon sprang! Även nu var Birgitta mottagare. Körde den övningen med henne några gånger & det gick jättebra! Körde också tunneln ett par gånger, inga problem där inte.

Vilka härliga hundar man har!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0