LP 1 med Breeze!!!

I torsdagskväll eller rättare sagt nästan natt så var det då dax att äntra lydnadsplanen på Strängnäs LKK för för SISTA gången(man måste ju tro på sig själv fniss) i klass1. Var på plats redan kl 18.50 för det var ju samling kl: 19.30, men då var det ändrat till kl: 20.45 hmmmm. Ja,ja gilla läget, promenera med hundarna & träna lite. Kl: 20.45 så hade klass 2 ännu INTE börjat & klass 1 skulle köra efter dom. OK igen gilla läget......Tror att jag & Breeze klev av planen ca 21.45.

Nåväl, platsliggningen gick BRA hon la sog klockrent & var ganska fokuserad på mig. Men jag tror hon kände av en hare eller två i det kompakta MÖRKER som omslöt planen.....Men vi hade TUR för det hade spöregnat i princip hela kvällen men INTE när vi tävlade. TACK för det!
PLATS I GRUPP: 10

Tandvisningen gick super! Hon stod blickstilla medans domaren tittade på tänderna. Det var en mycket trevlig domare som verkligen visste hur man gjorde! En del domare tror att dom ska mentaltesta hundarna vid tandvisningen....
TANDVISNING: 10

Linförigheten kändes BRA, det kändes som om hon höll positionen & var fokuserad. Tyckte nog att hon satte sig snabbt trots att det var blött.....
Domarens kommentar: Släpper lite i sväng
LINFÖRIGHET: 9

Ja så var det det här med läggande under gång, suck...Hon har ju lagt sig på dom föregående tävlingarna vilket förvånat mig lite.....Men se i dag/kväll/natt ville hon INTE lägga sig! Hon hade nog funderingar på det men tävlingsledaren sa att hon stannat & tittat ner på marken-funderat & tänkt NIX jag lägger mig INTE i det där!!! Så det blev 0 poäng hmmmm
Domarens kommentar: Lägger sig inte!
LÄGGANDE UNDER GÅNG: 0

Vet inte riktigt varför hon inte har superfart på inkallningen?!? Herregud annars är hon ju som en raket. Men det är klart hon kommer med fart, nåja & den är jämn hela tiden. Däremot har hon numera en mycket snygg ingång! Men snacka om att jag tränat ingångar med henne! I början hoppade hon VARJE gång på mig. Så det har jag i alla fall lyckats med.
INKALLNING: 10

Det finns väl inte så mycket att säga om ställande under gång. Men det är klart att jag skulle vilja ha ett kvickare ställande. Men hon har blivit bättre så det är väl som med allt annat fortsätta TRÄNA!
Domarens kommentar: Tar några steg
STÄLLANDE UNDER GÅNG: 7,5

Det gäller att apporten hamnar rätt från början i munnen på henne. Hörde nämligen att hon "rullade" den på plats. Men hon TOG den, HÖLL den & SLÄPPTE den på mitt kommando!
Domarens kommentar: Viss tvekan
APPORTERING: 9

Hoppet kändes helt OK, det man kan förbättra är så klart FARTEN! Även här tycker jag att ingången är bra. Men man får väl filma så att man VERKLIGEN ser vad jag gör & vad hon gör.
Domarens kommentar: Något snett
HOPPET: 9

Glädjande nog så tyckte den trevliga domaren att VI var ett MYCKET TREVLIGT EKIPAGE! Så kul att få höra det av domaren!!!
Men så har man ju en UNDERBAR hund!!! Jag har ju BREEZE!!!!!
Domarens kommentar: Jättefint ekipage
HELHETSINTRYCK: 8,5

TOTALT: 164 poäng placering 2 & LP1!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0