En skön promenad

Vaknade tidigt på lördag morgon & vädret var bra så då packade jag in hundarna i bilen & åkte till Vällingevägen. Hade tur för det var ingen bil på parkeringen vilket tyder på att ingen med hund är där & går. Släppte alla hundar så att dom fick springa av sig vilket dom ju givetvis gjorde. Det är så härligt att se ett gäng sheltisar springa över en äng, det är bara att njuta! 
Det roliga var att bredvid ängen var det leråker & helt plötsligt fick Milloo ett ryck & sprang som en tok över halva åkern i 100 knyck....Dom andra bara stannade & tittade på honom! Inte ens Breeze följde med, efter ett tag hade han sprungit tillräckligt så då kunde vi gå vidare. Jag bara skrattade åt honom. Min lilla Prins...
Var ute i ca 45 minuter, helt tillräckligt för Sindie som faktiskt var riktigt pigg under hela promenaden! Kul! Hon har faktiskt varit lite piggare nu ett tag, peppar,peppar!!!
Sedan var vi bortbjudna till "Mitcha & Meja" & i dag gick det jätte bra med alla hundarna tillsammans! Kul!!! Dom låg på koll i soffan medans mina racade på deras nysådda gräsmatta......Gunnar & Anne-Marie, hoppas att den inte blev alldeles förstörd!? Trevligt var det i alla fall. Alltid nyttigt för hundarna att träffa andra hundar & på andra platser,speciellt hemma hos andra hundar.

Hela söndagen var slapp men jag gick med dom runt Scaniasjön. En bra runda för man ser verkligen runt hela sjön dvs man ser om det finns andra hundar. Nu var det bara några joggare, men oj vad dom var roliga tyckte Trizz....Men dom såg nog att det bara var en valp som var intresserad, hmmm något jag måste plocka bort från damen. Man får INTE vara intresserad av joggare, då blir det koppel. Men det ska jag träna bort, hoppas bara att dom joggare jag träffar framöver är toleranta.....Det tar nog ett par joggare innan Trizz fattat att man INTE ska bry sig....Men hon lyssnar bra så det ska nog inte vara några problem.

I dag måndag åkte jag me hela flocken till Hundklubben, gick först en promenad så att dom fick busa av sig. Sedan körde jag Breeze i linförighet. Det gick OK, men jag är inte helt nöjd....Hon sätter sig lite snett vid vänster sväng-halt. Men jag tränade det ett par gånger sedan blev det bra, jag var i alla fall nöjd. Inkallningen gick bra! Likaså hoppet, vad jag såg ....ha,ha,ha...Apporteringen var också OK, men det kändes inte som någon 10:a suck....Sedan var det dax för ställande under gång, vad gör då damen???Jo lägger sig pang bom!?!?! Gör om & vad gör hon igen??, jo lägger sig pang bom!?!? Herregud! Inte ville hon ställa sig! Nä, nu skulle hon bara lägga sig, suck.......Ja det var bara att backa & se då gick det bra! Små små steg med tydligt kommando "stanna" & leksak, pling så fattade hon vad hon skulle göra. Körde inget läggande under gång......
Avslutade med att alla fick leta godis på flera ställen.

På kvällen träffades Ove & jag på Botkyrka BK för att träningspass. Vi ska ju bägge tävla där i helgen.....
Ove har verkligen gått framåt i sin träning med Zingo, KUL att se! Som det ser ut nu så slår dom oss på tävlingen....Nåja jag siktar på godkända poäng OM damen nu bara gör det hon ska!

Även denna träning hade hon lite problem med sneda sättanden vid v sväng....men efter ett par repetitioner så satt dom också. Får nog värma damen en bra stund innan vi ska in på planen i helgen. Sedan var det dax för ställandet, oj,oj,oj vad snyggt hon LA sig! Japp, hon la sig VARJE gång ca 5 gånger!!! Backa igen & efter ett tag så fick vi till det, suck....Måste träna som en galning för att få till det, men jag har ju några dagar på mig smile....
Första apportering gick lite knackigt, hade bett Ove att Zingo skulle haft den innan henne. Men hon tog den & höll den men det såg inte 100% ut. Andra gången gjorde hon en 10:a Körde apporteringen tävlingsmässigt.
Hoppet gick super! Likaså inkallningen. Vi hade sådan tur att det var ett mycket trevligt gäng som också tränade lydnad & dom bjöd på tårta!? En utav dom hade om jag inte minns fel fått viltspårschampionatet & då bjuder man på tårta! Lovar att OM jag får det med någon hund ska jag också BJUDA på tårta!!! Så vi hängde på dom vid platsliggningen vilket var TOPPEN! En utav dom agerade tävlingsledare & vi fick lägga hundarna en & en, likaså vid sättandet. Däremot så fick jag säga ligg 2 gg vid platsliggningen, suck igen.....+ pilla med fingret vid sättandet. Också ngt jag måste få till....Det är väl tur att man har så mycket att träna på???Ha,ha,ha....Men jag tycker fortfarande att det är KUL att träna! Får se hur länge jag tycker det fniss.....
Tar nya tag med Breeze i morgon, nu blir det hårdkörning tills tävlingen i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0