Breeze löper!

I dag var det en sådan där dag som bara var....Hundarna fick sina promenader men det blev inga långpromenader....Gick så klart med dom i skogen å jösses vad Trizz sprang! Hon riktigt racade fram & INGEN annan fick hon med sig.......Breeze LÖPER nämligen & då bara MÅSTE hon LUKTA & PINKA! Ja några korta rusher blir det men så STOPP-lukta-pinka.....

Tyvärr så blir det ingen agility start för henne på söndag suck...men Milloo ska starta med Anders! Ska bli kul att se, men som VANLIGT har han INTE TRÄNAT någonting. 

Anders måtto är: Går det så går det, du har väl tränat honom??? Visst har jag det men han behöver mer TRÄNING än vad jag kan ge honom....Hmmm Ja, det är väl bara att gilla läget!

Milloo är i alla fall himla duktig nu när Breeze löper. Han bryr sig nästan ingenting...visst dom får ju absolut INTE vara ensamma! Det blir väl att han får åka tillbaka till landet igen. Min lilla goa Prins.......

Annars så har det i dag klippts klor & tassa på alla. Trizz är så DUKTIG!!! Däremot tycker hon det är lite konstigt att bli borstad?!? Då kan hon flyga RAKT upp i luften, precis som om borsten är värsta dödsfällan. Men jag ger mig inte så efter ett tag så är det OK att bli genomborstad. Tycker att hon borde vara van nu vid att bli borstad....Men det är bara att kolla på Sindie, hon är 10,5 år & det VÄRSTA hon vet är att få klorna klippta! Hon kommer & hon står still MEN det RYCKER hela tiden i tassarna/benen! Så har hon gjort sedan jag fick hem henne vid 8 veckor, nu har jag gett upp. Hon får hålla på, hon är ju i alla fall still. Den gamla damen får göra mycket som hon vill numera.....Det är hon värd! Dom andra är det inga problem med. Milloo somnar oftast.


  
Breeze & Milloo

    
Milloo


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja tänk om en viss vovve kunde SOMNA vid kloklippning!!!! Näru...här går man till vetten, och det blir på med munkorg, och utan matte i ett rum med en okänd HEMSK människa som klipper klorna. Den övningen överlåter jag varmt till en annan som får betalt för att göra.

2008-08-30 @ 22:25:49
URL: http://www.123minsida.se/taito
Postat av: Marie G

Jag är så glad att mina hundar är SNÄLLA vid kloklippningen....Sindie´s ryck klarara jag av det är bara nerverna som får sig en törn, mina alltså suck

2008-09-01 @ 09:29:20
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0