Dag 7 valparnas kvällsvikt

Breeze äter lite väl dåligt nu igen, blandar i en del gott men det faller tyvärr inte damen i smaken. Suck.....Hon behöver ju verkligen få i sig nu när valparna växer så det knakar, men Lena sa att "mat får dom , såå stora som dom är" Ja förrutom Bino, lilleman (liten & liten sa Lena, han är ju klart större än "Nattis" valpar & dom är bara 1 dag äldre..... Han får jag ta åt sidan så att han får äta i fred, det gör jag några gånger om dagen. Glädjande nog så har han ju faktiskt ökat i vikt. Var ju lite orolig för honom eftersom att han gått ner i går kväll.

I morgon kommer Milloo hem! Hoppas att det går bra med Breeze.

Här kommer valparnas kvällsvikt dag 7:

Bingo: 491
Tik: 459
Bino: 321
Brio: 489


  


Kommentarer
Postat av: Marie

Dom är verkligen fina och man ser verkligen att dom växer så det knakar. Även lille Bino växer fast han är minst. Tuttar han som han ska? för i så fall tror jag inte du behöver vara orolig för honom. Även om han går ner lite. Det där med vägandet är ju på gott och ont. När jag hade min första kull fick jag rådet... väg varje dag! vilket bara gjorde mig orolig.. nästa gav rådet en gång i veckan...sista kullen vägde jag vid födsel sedan en gång i veckan och jag hade också en liten en, putte, som jag höll ett extra öga på, att han åt och betedde sig som övriga syskon... och i dag är han en vuxen kille =)

2008-04-13 @ 23:27:43
Postat av: Marie G

Håller med dig, man är ju en riktig hönsmamma men....det är ju första kullen smile. Alla säger olika så man får göra det som känns bäst. Jag tror att Bino kommer bli en ståtlig kille! Jag njuter fortfarande av dom alla!!!

2008-04-14 @ 12:40:22
Postat av: Agneta

Äter lilleman så oroa dig inte. Dom blir så stora som det är meningen. Den minsta kan bli den största till slut.

Vi var nere i skåne i helgen och parade, så håll tummarna.

2008-04-14 @ 15:49:25
URL: http://conors.se
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie o vovvarna
Dom växer och blir bara sötare för varje dag. /Eva

2008-04-14 @ 18:06:30
Postat av: Marie G

Hejsan Agneta, Jag är nöjd så länge han äter & går upp. Litar på er proffs.....smile.
Jag håller TUMMARNA! Hälsningar Marie G

2008-04-14 @ 23:07:21
Postat av: Marie G

Hejsan Eva, Ja dom blir bara härligare & härligare! Har du någon favorit ännu? Hälsningar Marie G

2008-04-14 @ 23:08:50
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie
Min favorit är Bingo (ettan). Men jag kanske ändrar mig när jag ser dom. Alla valparna är fina.
Eva

2008-04-17 @ 13:25:11
Postat av: Marie G

Hejsan, Den "stora" killen. Mångas favvo är Bino, lilleman....Vi får väl se vad som händer när du ser dom. Ha det gott hälsar Marie G

2008-04-17 @ 18:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0