Breeze till Söderköping för operation igen..

Nu har det hänt igen, det som jag verkligen inte ville....Breeze har på något sätt återigen kraschat sitt Ligament nu i höger frambog:(
Trodde först att hennes "seghet" berodde på efterdyningarna av löpet...men när jag såg att hon inte gick rent/haltade på höger fram kontaktade jag DIREKT Krister Juhlin i Söderköping & fick en tid.
När vi kom ner kollade han hur hon gick(orent) & sedan gick han igenom henne & sa direkt att Ligamentet är kraschat, det blir operation! Hon fick en spruta & sedan gick dom i väg för röntgen & operation...
 
Usch & tviii, där kom min magvärk/huvudvärk som en riktig "bomb":( Visste att Breeze var i dom allra bästa händer men...fick ett så jäkla dåligt samvete!!! Hade ju tävlat Rally med henne inte bara en gång utan två gånger under helgen innan! Under dom två rundorna visade hon ingenting, ingen såg ngt & jag har kollat på filmerna & ser absolut ingenting...men efter sista rundan ser jag att hon går orent/haltar på höger fram...Towe kollar också & även hon ser att hon småhaltar...
Nu vet jag att Breeze är stentuff & inte visar ngt i första hand...& självklart undrar jag hur länge ngt varit fel?!?
Men...Krister sa direkt efter operationen när vi tillsammans kollade på op filmen före/under/efter att skadan var färsk/ny! En skada hundar kan få när dom gör som "Bambi på hal is", dvs fläker sig...Hmmm enda jag kan komma på är om Breeze hoppat ner från min "höga" säng & halkat/fläkt sig?!?
 
Jag fick hämta henne vid strax efter kl: 14 & sedan åkte vi hem igen...Breeze var helt off & jag fick inte igång henne förrän vid 21.30 på kvällen...Kan lova att det var några oroliga timmar...Men jag vet att hon är 1 år äldre än förra gången, samma op men då i vänster. Men när hon väl piggnade till så var hon såklart lite off men hon piggnade till ganska fort min lilla Kämpa:)
 
Ja så nu blir det att i 4-5 månader hålla henne lugn, i koppel, bära uppför/nerför & se till att hon inte hoppar/rusar/racar osv osv...Inte det lättaste då hon tror hon är "ny" igen;) Självklart ska jag göra allt som går för att få henne "hel" igen, det blir dock tufft speciellt för Breeze som även denna vinter kommer få hålla sig lugn...
 
Ja ja jag får se det positiva i att i år Peppar Peppar "bara" är en hund att bära, förra året var det ju två...
 
Inte det bästa fotot, men hon fick 4 stift..som Krystyna Nordin plockade bort efter två veckor
 
Ett STORT TACK till Krister Juhlin för ett återigen toppen jobb!!!
 
Nu håller vi tummarna för att ALLT går BRA & att Breeze är "ny" till i vår:)
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0