En BRA träningsdag i dag igen:)

Idag var det Onsdag igen vilket betyder TRÄNINGSDAG på klubben:)
 
Började inne i hallen med:
 
Breeze: Fokus på högerhandling & 1. Bcka 3 steg först vid väggen-sedan en bit ifrån ca 1 meter-sedan utan väggen. Ja känns som om det är på G men jösses detta moment har verkligen prövat mina nerver...Men men hinner dock INTE få det klart till på lördag:( Hoppas bara det inte kommer 2 gånger på banan, då är vi körda:( Inser såklart att jag skulle tränat det mer...Men trots det så kändes det ganska OK & vissa gånger gick det riktigt bra! Däremot har jag Noll Koll på mina egna steg;)
2. Vändningar både åt höger & vänster, gick bra!
 
Trizz: Fokus på 1. Ingångar: Gick rätt bra tycker jag, visst jag ser ju inte riktigt allt men när jag kikar ner sitter hon där, helt rätt:) Gjorde bara om 2-3 gånger...Ganska bra % rätt alltså tjohooo!
2. Sitta kvar-Kalla in med FART: Hon satt kvar ALLA gånger i dag dvs 100% rätt! Kallade in & slängde godispåsen bakom mig-SLUT
3. Fotgående: Hon ska själv välja att komma upp vid höger sida=Klick & godis! Efter några sådana repetiotioner sa jag Fot efter ett tag Kick-Belöning-Slut! Är sååå NÖJD  med hennes attityd i dag!!!
 
Milloo: Körde högerhandling med honom & en hel del Tysksvängar. Gick bra. Men jag kände att jag bara körde för att han skulle bli aktiverad...Men DUKTIG är han min Prins:)
 
Sedan gick vi ut på planen & byggde upp en Rallybana med skyltar från Nyb, Fort samt Avancerad klass. I Rutan hade vi lagt ut massa prylar som jag sparkade på så att dom rullade i väg när jag passerade;)
 
Breeze: Fokus på högerhandling bla ingick Läggande under gång-Sitt/Stå/Ligg-Hopp på både höger & vänster sida-Byte utåt & så Sitt-1 steg åt höger sitt....I just den KAN hon göra en snurr innan hon kommer in & sätter sig NÅGOT hon INTE får. Där MÅSTE jag vara tydlig!
Första rundan körde jag med Klicker-Godis, ville få fram en attityd hos henne UTAN att skalla. Gick helt OK! Andra rundan "skärpte" jag till oss;) Elisabet filmade rundan & jag är HIMLA nöjd över min Stjärna Breeze:) Har kollat på filmen flera gånger & visst det finns att träna på...men jag GILLAR hennes attityd!!!
 
Trizz: Ingen Rallybana för hennes del, nix nu är det fokus på LYDNAD;) Körde Skick till Skål-höger & vänster, hon stod mot mig & skulle Gå på min arhandling till rätt Skål. Gick hyffsat, dock hade hon lite väl mkt koll på Elisabet, det var ju HON som la ut godiset= den viktigaste personen på planen;) Ja ja några riktigt BRA skick fick vi ihop:)
Några BRA ingångar fick vi till också:)
 
Milloo: Han fick också gå banan men bara på vänster sida. Är himla nöjd över hans attityd & glädje! Han VILL verkligen jobba & hans Lägganden är supersnygga!!!
 
En BRA dag i dag!!! Men nu har Milloo & Trizz åkt till Landet...har "bara" Breeze hemma....Ska jobba lång dag i morgon & så ska jag TRÄNA massor med Rally:) Ikväll blir det nog ingen träning men i morgon & på fredag ska jag TRÄNA tjohooo! Å självklart ska jag rå om min Stjärna Breeze, vi behöver tid ihop bara jag & hon:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0