Rallylydnadskurs för Zandra Beijer 18/1 2014

Packade väskan & tog tåger tillsammans med Trizz JA jag valde att ta med mig Trizz;) redan i fredags...Skulle ju tillbringa helgen i Flen & i Kvicksund hela lördagen:)
 
Vi dvs jag & Trizz samt Elisabet & Kola åkte i god tid till Kvicksund...Inga problem att hitta dit;) Vi han med att rasta tjejerna ordentligt & "boa" in oss innan vi började inne i det uppvärmda fikarummet.
 
Temat för dagens kurs var HÖGERHANDLING & instruktör var alltså Zandra Beijer.
 
Efter att ha fått presenterat varandra så satte sjävla kursen i gång...Ska renskriva mina anteckningar men jag kan bara skriva att det som är så himla viktigt i hundträningen är att GRUNDEN befästs ordentligt & att man är NOGA med sina kriterier...Visst det VET jag men så ska man ju oxå PRAKTISERA det tjohoo!
 
Duktiga Zandra visade ALLA övningar först med ngn utav sina otroligt duktiga hundar! Så BRA att verkligen kunna SE hur det ska se ut från nästan grunden (hennes hundar KAN ju & var ibland snabba att hoppa över några steg;) ) Å hur det sedan skulle se ut som färdigt. Väldigt BRA koncept!
Här visar Zandra: Kontakt-Klick-Vänd höger-Hunden söker upp höger sida= BELÖNING
 
Just den här övningen funkade kanoners med Trizz...dock satte hon sig innan men det är hon ju liksom van vid;)
Men förrutom att Trizz satt så köpte hon verkligen övningen & kom RÄTT varje gång:) Det gick alltså ut på att hunden själv skulle söka upp/hitta höger sida helt utan kommandon ( i detta skede)
 
Just här skötte hon sig exemplariskt & STOD:) Vilket jag nu ska träna henne att göra varje gång...
 
STADGA I STÅ VID SIDAN var oxå en utav övningarna. Även här skötte sig Trizz så himla BRA! Tom så att jag var lite överraskad över min hund;) Kan kanske bero på att jag hade hela fickorna fulla med kokt kycklinghjärta & hemmagjorda levergodisar?!?
 
Stadga träning utan problem hmmm....HON kan ju min Trizz;)
 
Tyvärr inga bilder från KLOSS/PALLEN träningen...Men Zandra hade med sig olika sorters "pallar" jag valde då en Platt som funkade himla bra på Trizz...Å dom fick vi ta med oss hem:) (Ska fota & sätta ut den här)
 
Här kommer lite fler blandade bilder från kursen:
 
Kurshund som somnade under teorin:)
 
"Ridhuset"
 
Zandra i bakgrunden & så några utav dom trevliga kursarna:) INNE i det varma "fika" rummet
 
 
Elisabet & Kola under Kloss/Pall träningen
 
Kan VARMT rekommendera en kurs/träning för Zandra Beijer:)
 
Nu är JAG peppad för fortsatt TRÄNING & jag HOPPAS det håller i sig!!!
 
TACK till Elisabet för att jag fick boende, mat & dryck!!! Alltid lika trevligt att umgås tjohooo!
 
Njut av era hundar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0