Rallytävling, fortsättning på Gnesta-Trosa BK 7 juli 2013

När det för en gångs skull var nära till en Rallytävling var det samling kl. 10.00 men jag klagar inte;)
Självklart var det SOLIGT & HETT men men...jag hittade den perfekta platsen att ha hundarna på. Nämligen i ngn form av öppen byggnad där det var svalt & så blåste det rakt igenom.
 
Skulle starta Milloo nr 15 & Trizz nr 34 i Rallylydnad Fortsättningsklass & Debut var det...
 
Hade med mig Breeze som skulle vara sällskap åt den som inte just då tävlade, ville ju inte ha en hund som skällde/pep när jag tog den ena;) Men dom skötte sig perfekt, inte ett ljud...måste bero på värmen;)
 
Först ut var:
 
Milloo: han behöver "värmas" upp ganska lång i förväg. Körde några av dom skyltar som var med på banan bla såklart suck...Sitt-Stå-Gå runt. INTE en gång funkade det på uppvärmningen hmmm himla BRA för självförtroendet...
Väl inne på banan så var skylt nr 1 Sitt-Sitt framför-Gå runt bakom-Sitt, en skylt som Mille alltid fixat men...INTE NU! Nä det måste ha varit ngn riktigt äcklig doft för han villa knappt ens vara nära mig vid skylten:( Men till slut fick jag honom att sätta sig framför men oj så snett...Ja ja bara han satt så fick jag ta att han fick avdrag för snett sättande. Men när jag skulle ta honom runt bakom så SATTE han sig klockrent rakt framför= -10 poäng i avdarg dvs helt fel övning...Totalt fick vi-12 poäng vid skylt nr 1:( Men sedan slog han till med en TOPPENRUNDA!!! Inte ett endaste avdrag fick vi ja förutom då dom 12 vid skylt 1.
 
= 88 poäng & GODKÄND!!!!
 
Milloo med sin Godkända Medalj + att vi vann en febertermometer:)
 
Trizz:
 
Laddade/taggade upp henne med klickern. Mitt största problem har ju varit att hon inte velat följa med i starten när hon är lös vilket dom ju är i Fortsättningsklassen...Men denna gång visade det sig att hon var mer eller mindre "galen" ha ha ha...
Väl på banan så var hon helt "vild", hon SPRANG med in & ja hon sprang/stutsade bredvid & framför mig mest hela banan?!?! Fick tom avdrag för skall?!? Har aldrig hänt med henne tidigare...Men mest förvånande var att hon 2 gånger HOPPADE upp på mig & "bet" mig!?!? Kan lova att jag var mäkta förvånad över hennes beteende men jag var GLAD över att ha en GLAD PIGG & ALLERT hund på banan vilket även domaren sedan skrev;) + att hon skrev att vi hade FIN kontakt jo jo det hade vi hon hade full fokus på mig hela banan GILLAS!!!
Trodde dock inte att vi fixat Godkänt men se det hade vi, tjohooo!!!
Snälla Towe filmade vårat lopp & när jag sett det så tyckte jag inte att det såg så tokigt ut:)
 
= 80 poäng & GODKÄND!!!
 
 
Trizz med sin Godkända Medalj + att vi vann en Kapsylöppnare med ljud:)

Åkte direkt tillbaka till Stugan & anmälde till dubbeltävlingen i Katrineholm 3 augusti:) Nu HOPPAS jag bara att jag kommer med på bägge med bägge mina RallySTJÄRNOR!!!
 
Njut av era hundar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0