Rally & agilityträning på SBK med hund som tror han ska bli skjuten

Eftersom att vädret var lite oroligt det var ju risk för regn så beslöt vi oss för att hoppa över en gemensam träning den här måndagen...Men jag hade ju bil så jag åkte till SBK & gick en längre tur med min Shelteliga + Kajsa. Det är alltid så mysigt att traska på tur i skogen alldeles själv med hundarna i ett hyffsat höstväder....
Väl på klubben på byggde jag upp Rallybanan från i Lördags. Här skulle TRÄNAS Rally, främst med Milloo. Han ska ju debutera på söndag.
 
Körde först med Breeze & jag försvårade då vissa skyltar, hon är ju trots allt uppe i Avancerad klass:) Hon var som vanligt taggad & på & gjorde himla bra ifrån sig:)
 
Sen blev det Trizz tur, jösses hon gick för 100 poäng!!! I dag var hon än mer taggad, på & med än i lördags GILLAS! Vill ju ha lite driv i hundarna & det var det i Trizz i dag "leeer" stort:) Just som hon var i dag vill jag ha henne...
 
Milloo ja han började bra men sedan kom det en tjej med hund & hon smäller igen sin bildörr & Milloo tror väl antagligen att han ska bli skjuten:( Tyvärr har han dåliga vibbar på SBK eftersom att det finns en skjutbana en bit i från & sist på agilitytävlingen sköt dom som bara f.n:( Ja inte blir det bättre av att tjejen högt belönar sin hund bla genom att klappa händerna & slå med ngn sorts kamptrasa...Nä då tror Mille att han ska bli attackerad:( Vilket betyder att det inte är ngn ide att fortsätta träna Rally med honom:( Trist men men...
 
Plockade undan & planerar att låta hundarna köra lite Agility som extra "belöning":) Å jag säger bara det fybövelen vilka DUKTIGA agilityhundar jag har!!!! Breeze VET jag kan & Trizz gick som en agilitychampion GILLAS!! Även Mille kom igång & körde på i 100 knyck:) Så då kom jag på att om jag kör ett Rallymoment & sedan låter han få ett agilityhinder som belöning kanske det funkar?!? Oj det funkade mer än bra kan jag lova:) Han satte Rallyn mer taggad än någonsin & sedan drog han i väg & gjorde bla en lång böjd tunnel...
 
Var NÖJD efter dagens träning trots allt, att Mille reagerar som han gör ja det går inte att göra såå mkt åt. Inte mer än att nästa träning blir på SHK:)
 
Avslutade med att gå en runda innan avfärd hemåt....
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0