Jag har varit på "tittapå" kurs för Veronica Bache i Kungsör

Snälla Veronica lät mig följa med & filma Birgitta när hon under nästan en hel dag skulle köra agility med Sigge i Kungsör. Passade samtidigt på att anteckna & rita ner alla kombinationer & banor... Å som vanligt blev jag grymt sugen på att köra själv!

Det var fokus på HANDLING hela dagen & jösses vilken kurs:) Veronica är ju så himla duktig & jag ville KÖRA själv så klart! Men oj vad nyttigt det är att TITTA en hel dag & det på alla som kör. Försökte suga åt mig ALLT som sades & som kördes...TUR att jag antecknade:)

Tyvärr så har jag ju inget ritprogram så det blir inga skisser...dom har jag bara på papper:)

Men eftersom att agilityträningen helt ligger nere just nu & har så gjort nästan hela långa vintern...Är jag SÅÅÅÅ sugen på att testa gärna ALLA övningar men framför allt en övning har "fasnat" & den SKA jag köra så fort jag kommer ut till agilityplanen....Den går i stort ut på att jag inte ska behöva följa med runt hindret utan VISA & sedan låta hunden hoppa & sedan runt hindret & "tillbaka". Måste såklart börja med grundövningen till den övningen INNAN den sitter tävlingsmässigt. Igentligen skulle jag kunna börja inne men det tar emot...Inspirationen saknas:(

HOPPAS såklart att den kommer tillbaka så att även mina underbara hundar får köra agility under året. men som det känns & ser ut nu ja då ser det attan mörkt ut:( Men men det sista som överger människan är ju HOPPET!

Sist men inte minst: Vill du köra för en av Sverigens absolut BÄSTA instruktörer?!? Anmäl dig till en kurs för Veronica Bache!!! Länk till hennes hemsida finns bland mina länkar...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0