Tia hänger nu med på kortare hundpromisar i snön

Det både märks & känns att våren snart är på G...:) Å eftersom att det inte är sååå kallt har nu Tia fått följa med på promisar runt kvarteret. Å jösses som hon springer, ser så himla KUL ut när den lilla rultan springer & försöker hålla jämn takt med Breeze & Trizz. Det verkar inte bekomma henne ett dugg att det är snö, men visst i "djup"snön får hon jobba & det är säkert lite kallt...men hon är ju inte stilla en enda liten sekund. Nä full fart hela tiden. Även minnet verkar kort "fniss" för efter ett tag är hon åter ute i djupsnön & pulsar..
Tia är bra kavat & tuff, GILLAS!

På ena promisen i går träffade vi på en granne som snällt satte sig ner på huk, Tia kom rusandes & hälsade. Ingen mesig sheltietjej här inte GILLAS!!! Visst jag vill INTE att mina hundar ska rusa fram till allt & alla men om jag ber dom sätta sig på huk för att hälsa är det ju så klart SUPERBRA träning för Tia.

Har nu åter en godispåse i fickan & då & då lockar jag på Tia som kommer rusandes i 100 knyck för att få en godbit. Kallar in henne både att jag står still & att jag rör på mig. Det är ju faktiskt mkt enklare att "bara" ha en valp i träning:) 

Passar samtidigt på att träna "sitt". Självklart bara en kort kort stund ute...Hon får ju inte bli kall om rumpan. Tränar henne oxå i att hänga med i koppel & det gör jag till & från porten & till baksidan. Går lätt som en plätt speciellt när tjejerna springer före. Lite svårare när dom är bakom...Men det går framåt.

Har även filmat med mobilen från Tias ena promis men nästa problem är att föra över det till datan...

Breeze & Trizz fick som vanligt lite hjärngympa med ngn utav Nina Ottosson´s aktiveringsaker. denna dag tog jag fram: TORNADON Tjejerna bara ÄLSKAR att få använda den:) Å självklart blev Tia superintresserad...:) Så när tjejerna fått sitt så la jag dit godisbitar & lät sedan Tia leta godis. Hon var så himla DUKTIG & letade fram godisbitarna på löpande band GILLAS!!! Tre repetitioner fick hon göra innan paus. I kväll planerar jag att hon ska få göra ytterligare några godislet.

Ja med en valp i huset är det ytterst sällan lugnt, men oj vad härligt det ändå är:) Det är rent ljuvligt att se mina 3 tjejer ligga & sova i samma hundsäng...:) Då är det bara att njuta...

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0