Veterinärbesiktning av Blåndie sedan agilityträning med hela ligan tillsammans med Carina med Russeltussarna

Ja nu närmar sig dagen när Blåndie flyttar.....Bland det sista som ska göras är ju en veterinärbesikning.
Hade bokat tid hos Vet Krystyna Nordin kl: 18.15. Hon har besiktigat alla mina valpar & jag gillar hennes sätt att göra det:)

"Självklart" var Blåndie frisk helt utan anmärkning! Å en liten bonus var att Krystyna gillade vad hon såg i min härliga Blåndie:)

TACK Krystyna för att du med kort varsel alltid tar emot mig & mina hundar!

När det var klart åkte jag med hela ligan till klubben för att träna agility. Carina med Russeltussarna skulle oxå komma ut med Krita. Jag han börja lite innan hon kom...

Blåndie: Körde "gilla" hopphindret dvs jag stod på sidan & hon fick söka sig till & över hindret som låg på ca 5 cm. Hon kom snabbt på att titta på hindret= godis på andra sidan:) Titta på-"hoppa" över = mycket godis & beröm på andra sidan:)
Oj,oj,oj vad jag bara GILLAR Blåndies arbetslust! Hon bara vill jobba:) GILLAS!
Blåndie verkligen funderar på HUR/VAD hon ska/förväntas göra & sedan är hon i gång:) Så himla himla KUL!
Målet med min uppfödning är ju att få fram sunda, trevliga & ARBETSVILLIGA sheltisar med driv & Blåndie ja hon har ALLT!!!
Om inte OM hade funnits så hade jag ALDRIG sålt henne....men nu är det som det är & på söndag flyttar hon:(

Breeze: Ville testa henne på några hopp & slalom. Hon har ju helt vilat sedan DM förra helgen då hon slog i däcket med bogen & blev halt. Hon haltade bara i några dagar så nu kände jag att jag ville testa. Dock ville jag ju att det skulle gå lugnt & sansat till, Jo tjena tycket Breeze...Hon var ju superladdat & körde på i 100 knyck:) Men jag körde bara lite med henne innan det fick räcka. Alldeles för lite enligt Breeze:( Helt lagom mycket enligt mig:)
Såg inget när hon hoppade & jag har inte heller märkt ngt efteråt, inte i dag heller:) Så nog är hon på G!!!

Trizz: Körde en hoppraka på 5 hinder med inkallning, jag fixade inte av att röra mig så mkt i dag. Hade ju 4 hundar att "köra". Trizz börjar kännas mer & mer stabil vid starten eller det har hon vällan alltid varit men...hon har kunnat fuska & gena dvs tagit första & skitigt i resten:( Men det har nog gått in i henne att ALLA hinder skall tas:) Även Trizz har fart GILLAS! Nåja efter hopprakan så tog jag emot henne & körde sedan höger slalam. Gick fin fint:) Men...mer fart i slalomen vill jag ha! Men det kommer hoppas jag:) Testade även typ running conntacts med henne & det köper hon. Men jag vill att hon springer hela vägen ner...Tror att hon skulle köpa att ha det, bara hon inte börjar hoppa OM farten ökar. Det är ju risken....Måste fundera på hur jag ska göra. Hon tappar ju tid på kontaktfälten & tid har vi INTE råd att tappa, det gör vi ändå när hon måsta släpa runt på mig:( Det betyder att jag måste fundera ut vart vi kan kapa/tjäna tid så att vi kan vara med & slåss i toppen...
TIPS! NÅGON????
MÅSTE boka in en träning med instruktör snarast....

Milloo: Taggad till tusen var han:) Även han fick köra rakan för att sedan gå in i h slalom. Dock fick han ngn slags "knäpp" för han gick in i pinne nr 2 hela tiden & bara vägrade börja rätt:( Vet inte varför, kanske ngn doft?!? Men till slut fick jag in honom rätt via vänster & sedan direkt på ett höger & se då...gick det kanoners:) Kontaktfälten har han ju kanoners GILLAS!
Han är bra duktig min Prins:) Synd bara att han får köra så lite agility:( Men kanske att Ingrid vill börja träna honom för att sedan kanske kanske tävla...Vore ju himla KUL!

Blåndie igen: Måste ju passa på & köra henne lite innan hon åker:) Å nu fick även hon testa på att skickas över först 1 hopp, sedan 2 & sedan 3. Carina var mottagare. Blåndie ville hellre vara kvar hos mig:) Men till slut fattade hon vad det gick ut på & då racade hon fort) Hon lär sig så himla fort den lilla stjärnan:) Men även nu ville hon snabbt tillbaka till mig för att få jobba mer GILLAS!!!

Hjälpte sedan Carina med lite tips när hon körde sin Krita. Tyckte att det gick himla rackarns bra! KUL!

Kvällen var ju bara så himla skön, varm & inga mygg på mig:) Jag hade nämligen sprayat på mig Autan:) Så alla mygg var på Carina....
När vi var färdiga strosade jag runt på området med min liga som fick springa av sig vilket dom så klart gjorde:) Själv så bara njöt jag , dels av min liga & dels av den ljuvliga kvällen:)

Väl hemma så fixade jag iordning alla papper som My ska ha när hon hämtar Blåndie på söndag...Nu är det bara badningen kvar...Blåndie måste ju vara ren & fin när hon åker:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Jo tack visst var myggen hos mig!



Sv. Ja vi måste kolla ut flera datum vi kan ut och träna. Va så himla kul när det gick så bra och Krita inte ens gjorde en antydan att dra i från mig, trots att hon visste att det fanns hundar på håll,kändes så bra :)

2011-06-11 @ 11:20:40
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Anki Westerberg

Förstår att det känns när hon flyttar, Släpper ju min Quittra nu, hon är 10 månader, sen ska man bara hitta nån passande fodervärd till Kajsa, inte lätt,

kram på er i värmen :)

2011-06-11 @ 13:19:28
URL: http://www.revarens.com
Postat av: Marie G

Carina: Ja det var himla KUL att se hur duktig hon var:) Å visst måste vi få ihop fler träningstider.



Anki: Ja nästan så att jag ångrar mig men hon bara måste iväg...Kan INTE ha fler hundar:( Hoppas att du hittar den perfekt fodervärden till Kajsa:)



"Svettiga" Kramisar

2011-06-11 @ 22:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0