Jag har tränat agility på gräsplanen bakom huset!

Satt hemma & undrade vad jag skulle göra, det fanns som vanligt massor att göra men...inspirationen saknades liksom:( Så då plockade jag fram slalomen & ett hopp från Rusta för första gången.....Öhhh det var läääänge sedan jag köpte dom men tills i dag har dom stått ouppackade i förrådet. Men nu så...kom dom fram!!!


Äntligen framplockade:)

Satte upp 1 hopphinder & 5 meter till slalomen. Kroppen är ju som sagt inte med mig för tillfället suck...Ja,ja det är bara att bita i hop hårt som f.n!!!

 

Breeze: Min plan var att köra mkt distans & slalomingångar. Breeze var taggad & började BRA, fokus & satte dom ingångar jag "testade" på henne:) Även UT hopp fram slalom funkade...Sedan kände jag att jag slarvade & blev otydlig & då började även hon att slarva. Men det tar jag på mig helt! Tror att jag blir lite "lat" vaddå hon KAN JU!! Visst med TYDLIGA siganler från mig & om dom helt uteblir eller om jag klantar mig ja då blir det fel. Inget konstigt med det....Att det ska vara så attans svårt för mig att hålla en RAK linje!?!?
Men jag skärpte till mig & det kändes BRA när jag slutade, körde totalt 2 pass först ett & sedan Trizz & så Breeze igen.

Trizz: Att gå från Breeze till Trizz är ett stort steg....Jag får verkligen tänka till för Trizz behöver så mkt mer av mig! Självklart ska även hon jobba självständigt men med hjälp av mig!
Men även Trizz hade fokus & var taggad för att köra, KUL! Däremot sä är hon lite mer frågande i slalomen. Men det tror jag helt beror på att jag bromsat henne & börjat från där det blev fel:( Nu kör jag som med Breeze RAKT FRAM FORT SOM F.N! Oavsett om det blev fel, om det blir fel gör vi bara om blir det rätt blir det superbelöning!!! Tror stenhårt på den filosofin....Har ju funkat kanoners både på Breeze & Milloo:)
Tyckte att hon jobbade bra & sökte sig runt hoppet & svängarna blev snäva. Självklrt måste hon ha mkt mer rutin men det kommer...Så här långt är jag NÖJD med min blivande agilitystjärna:)

Kan lova att det var HÄRLIGT att kunna plocka ut hinder & bara gå ut på gräsplanen snett framför huset & KÖRA AGILITY!!! Funkade kanoners:))
Visst man får plocka fram & tillbaka men det gör jag så gärna....

Nu är oxå hindren tillbaka från ridhuset, så nu kan man åka ut när som & köra agility på klubben. SKÖNT!!!


Så här trivs Indra bäst:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja jag såg igår att det inte var så mycke snö kvar, kul. Jag står ju och trängs i Jennys rum och tränar, funkar ju de med när vi bara ska träna en sak i taget. Men jag hänger gärna på och tränar nästa gång.

Kul att du blev nöljd med headern!

Ha det bra

2010-04-09 @ 09:13:47
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja det funkar bra inomhus med, men jag bor liiite väl trångt för bla slalom:) så då passar gräsplanen framför huset BRA:)

Nu ska jag till klubben & träna, det är samling för att skura hindren efter ridhuset:(

Tack jag blev jättenöjd!! Skulle oxå gärna vilja ha flikar på varje hund, hint hint så att säga:))

Trevlig helg!

2010-04-10 @ 11:08:20
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Okej jag förstår piken! Vi får se vad som kan fixas i framtiden :)

Blir det någon promenad i veckan?

Ha det bra

2010-04-10 @ 19:41:35
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ha,ha,ha....du får fria händer:)

Troligen ingen promis, ska ju para Breeze...men vet inte när, beror ju på när hon släpper till:))

Ha det bra!

2010-04-10 @ 22:29:46
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0