Marknadsmästerskap i Vingåker

Samling på klubben 09.30 för att alla skulle hjälpas åt att packa kärran med agilityhindren.
Det som är så härliht med Vingåkers HK är att så många ställer upp & hjälper till! Det är verkligen en klubb för alla, precis som jag vill att det ska vara.......Man känner sig alltid så välkommen!
Ni är bra mysiga!!!

Sedan kördes alla hindren till Stadsparken för avplockning. Å självklart regnade det suck...Men det gick ganska fort ändå att bygga banan. Inga kontaktfältshinder & heller ingen säck. Banan bestod av 7 hopphinder-2 korta tunnlar & 2 långa-däck-8 slalom & långhopp totalt 18 hinder att ta.

Det som var roligt var att det var några helt nya som ställde upp, KUL!!! Dom gamla "rävarna" skötte sig mkt bra & en del lopp var verkligen en fröjd att se! Men det är klart lite hade man väl velat sagt ha,ha,ha men det ser mkt lovande ut för er ALLA! Träna vidare så att jag får se er på agilitybanorna framöver!

Lycka till Linnea som med sin Ludwig ska till Frövi & tävla. Jag håller tummarna för plocka PINNAR!!!!!

Glädjande nog så slutade det regna, så det var en hel del folk som tittade på. Agility är verkligen ngt som lockar folk i alla åldrar, precis som det ska vara!!!

Ja när alla kört 2 lopp var, ett lopp åt vardera håll så korades ÅRETS MARKNADSMÄSTARE:

1:a Camilla & Ramsey ,sheltie (så klart!!!)
2:a Susanne & Mixi, oreg
3:a Lena & Strimma, oreg

Ett JÄTTEGRATTIS till er!!!

Det var ju samtidigt marknad i stan så Marie & jag passade självklart på att gå runt & kolla.

Väl "hemma" så gick vi en promis med tjejerna runt Läppe, en riktigt trevlig promis. Vi pratade om att det var länge sedan som vi tog just den promisen. Sedan kan jag lova att tjejerna sov gott.....

Det tråkiga med dagen var att jag plockat 2 fästingar på Trizz & 1 I MIN SÄNG på täcket!!! Å dagen är inte slut än!!!

Nu har vi också fixat iordning inför morgondagens tripp till Vinön. Det är ett gäng hundmänniskor från Vingåkers HK som har en liten tradition att åka dit. Så det ska bli KUL att komma åka dit. Det blir lite skojtävlingar & alla får pris. 1-3:an får ett xtra pris...Jag får väl ställa upp med både Breeze & Trizz, annars får jag väl höra det.....ja,ja nu hoppas jag bara att vädret blir BRA & inge regn vill jag ha!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tennisparken inte stadsparken.

Nu har jag med glädje läst din blogg



Kramar Marie

2009-05-27 @ 18:38:22
Postat av: Marie G

Ha,ha, helt rätt. KUL att du läst min blogg & skrivit i den.

Kram

2009-05-28 @ 10:06:09
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0