Breeze debut i Int Agility klass 3 Hund09

Ja så var det Hund-09 & debut för Breeze i Int Agility klass 3. Eller första starten i klass 3:) Å då är det ju lika bra att debutera i Internationell klass:) Tillsammans med Nordiska eliten.....

Birgitta & jag åkte upp till Älvsjö strax innan veterinärbesiktningen stängde cs 11.15. Men jag räknade snabbt ut att Breeze skulle starta vid ca 18 tiden!?!? Ja,ja det är bara att gilla läget...

Gick in & ställde upp våra saker dvs bur & stolar vid agilityringen. Sedan var det bara att kolla in sheltieringen....
Gick även ett varv på mässan & köpte lite gott(hoppas jag!) till Trizz. Köpte även denta Fresh. Tyckte att det var väldigt lite försäljare, men alldeles för mkt folk.....Så det var så mkt lugnare att gå upp & sätta sig vid agilityringen & kolla agilityn.....



Pratade med Eva, Leffes matte vilket var kul... Hon lovade att skicka lite foton på Leffe:)

Ja sedan var det bara att vänta & vänta...Men det var riktigt KUL att bara sitta & titta på alla dessa duktiga agilityekipage! Sedan att veta att MIN Breeze skulle tävla tillsammans med dom, ja det var KANONERS:)

 
Birgitta & Kristina M

Annars så brukar man ju sprinag runt på mässan men icke så mkt detta år, kändes så skönt.....

Till slut var det i allafall dax för agilityklassen, largen började med ca 150 starter därefter medium. Både Birgitta & jag verkligen kollade in banan både när large gick & när dom körde. Ngt klurig start, men vi slog våra kloka huvuden(?!) ihop & kom fram till hur Birgitta skulle köra. Men jösses vad sugen på att köra jag var!!!! Trodde verkligen att det var en Breeze bana. Men satan i gatan, jag fixar INTE att köra själv:(

Det roliga var att så som jag, mest tyckte Birgitta skulle köra tror jag bara var några förare som gjorde bla när vi satt där så såg Vi Jenny Damm fd VM mästare göra exakt som Birgitta skulle, kul....Tycker att Jenny kör så himla fint, nu tror jag att hon blev diskad i det loppet men....
Såg även Anita Axelsson köra sin kompis hund Fame, ngt struligt blev det. Tyvärr så missade jag när Anita körde sin egen Vicki, såg dom precis springa in i mål suck...Även dom var diskade i det loppet.

Äntligen var det dax för medium & Birgitta hade startnr 26. Tog lite foton under framhoppningen....

 

Dagens andra skit var att Birgitta "glömt" att ladda batteriet till filmkameran så ingen film från Breeze debut i agilityklass 3:(
Min kamera ville inte riktigt heller vara vän med mig i dag grrrrr det blev bara två bilder som man i alla fall kan se att det är Birgitta & Breeze på banan...

Åter till loppet: 1-5 där var det knixigt & vi hade verkligen en plan för hur hon skulle köra & det gick KANONERS!!!! Dom var felfria fram till slalomen där Birgitta var lite tajt & Breeze gick in i 2:a pinnen...Men sedan gick det fortsatt BRA, tyvärr rev hon oxern efter muren...Sedan var det bara upploppet kvar & bla balansen med fart. Å vilka FINA & SÄKRA kontaktfält hon har min Breeze:) Sedan efter sista hoppet var dom I MÅL!!! I sin allra första klass 3 start!!!! Jippie!!!

 

Int Agility klass 3 Hund-09
Domare: Ninnie Lindwall
Banlängd:123 m
Ref tid: 44 sek
Resultat: 10 fel 1 vägran på slalomet samt 5 fel rivning hopp= 10 fel
Tid: 46,44 sek
Tidsfel: 2,44
Totalt: 12,44 fel
Plac: 33/56

Jöta Petter vilken dag, jag var supernöjd att dom kom i mål utan att diska sig!
Sedan var det bara att plocka i hop & åka hem....Jo kl: 18.10 körde dom sitt lopp.

Väl ute så var det SNÖ! Härligt:)

TACK snälla, snälla, snälla Birgitta för att du körde min Breeze:) Kista nästa......

Väl hemma så slappade både Breeze & jag i soffan:) Det var vi båda värda!

Njut av era hundar!



Kommentarer
Postat av: Eva

Hej

GRATTIS, jätteroligt. Leffe är sååå stolt över mamma Breeze. Ett stort smaskigt ben till Breeze

från Leffe o Eva

2009-12-14 @ 19:50:59
Postat av: Marie G

Hejsan,

Tackar! Ja jag är lika stolt över min Agilitystjärna:) Kan lova att hon fick smaskigt när vi kom hem...

Ha det så mysigt i all snö som kommit!

Kram från Marie & alla sheltisar

2009-12-15 @ 12:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0