Rapport från Leffe

Här kommer en rapport från Eva med världens bästa Leffe! Alltid lika KUL att få en rapport från "di små" hmmmm.
Tack matte Eva för att jag får följa er!

Hej Marie o alla sheltisar  
Vi har haft en bra semester. Vi har gjort korta dagsutflyckter och fixat med hus o trädgård.  

Leffe har gjort stora framstig i agilityn, han klarar alla hinder men är fortfarande lite osäker på gungan, jag kan inte släppa honom utan jag måste vara med och muta på gungan. Han stannar bra på kontaktfällten.   Den 24/8 är det agility träff för fortsättning som vi är anmälda till, det ska bli jätte roligt.  
Leffe har varit på hund dagis några gånger och han har sovit två nätter på deras pensionat också och han stortrivs. Det är så bra att veta att man kan lämna honom där när han inte kan följa med.  
Det går sakta men säkert framåt med lydnaden men ibland kan han inte hålla sig och rusar efter en joggare eller cycklist (det är så pinsamt).   Han är lös på tomten (utan staket) och stannar kvar även om vi går utanför tomtgränsen, det har han lärt sig utan träning.  
På lördag är det sheltie special i Vilsta kommer du ? Jag kommer som vanligt att vara där o hjälpa till.  
Jag har bytt foder till Leffe han får Specific, det är också ett foder med fisk. Jag har märkt att han inte vill ha frukosten tidigt han äter upp den efter förmiddags rastningen ca 11.  
Jag har fotat Leffe under semestern och jag ska ta mig i kragen och skicka dom till dig. :) Jag väntar ha,ha,ha 

Vi tycker fortfarande att Leffe är BÄST och mysigast.   Håller med så klart!!!

I Oktober kommer jag att få en tid till ögonlysning. Jag skulle villja gå en mentaltest med Leffe, i vilken ålder är det lämpligt ?   

Hoppas allt är bra med dig och sheltisarna / kram o svans vift Eva o Leffe    

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0