Agilityträning för Annika

Mina planer var ju att själv försöka att köra Breeze för Annika A, men det sa kroppen helt Nix till, suck....Så det blev till att titta på, kul men inte lika kul som att köra själv....Så är det bara.

Tog med mig Breeze & Trizz, en stol & så satt jag där, men det blev till att hänga på Annika så att jag kunde höra alla tips & råd hon gav. Å dom var många kan jag lova! Det är så himla nyttigt att bara titta & lyssna! Konstigt att inte flera passade på?!?!

Men Breeze hade ju en plats & snälla Birgitta körde henne på slalomövningen. Hon har ju problem med 10:e pinnen i h slalom & det fick dom träna på nu, super!!!! 
Rådet vi fick var att vara med henne, nära, med lite hjälp av handen & blir det fel ska hon in tillbaka där hon gick ut & fortsätta därifrfån. Sedan kan man ta om hela. Just för att hon ska lära sig att hmm det där var fel så här ska du göra, visa rätt & göra om & lagom med beröm.
Snacka om att enkronan trillade ner, bådde på Breeze & på mig & Birgitta!!! Ha,ha,ha......Ja sedan gjorde min superhund super höger slalom i super häftig fart!!!!! Då var jag nöjd!!!! 
Birgitta körde även lite veodrom med balansen, men sedan fokuserade hon sig på Zingo.

Tack Birgitta för att du körde min läckra Breeze!!! 

Tack Annika för alla tips & råd!!!

Smolket i bägaren var Breeze & Trizz när jag inte satt vid dom. Dom betedde sig så jäkla illa, skällde, hoppade & som vanligt höll Breeze på att tugga av kopplet....Satte dom långt bort men inte hjälpte det inte. Måste träna dom på att vara lugna även runt en agilitplan. Höll på att få fnatt på dom...

Sedan kom en valpkurs spatserande där jag satt upp dom & just då var det bara Trizz där. Man kan ju då tro att folk INTE låter sina hundar NÄSTAN komma fram till en bunden hund?!?! Men ICKE, det var flera hundar som nästan fick nosa?!? Snacka om idioti!!!! Plats att passera fanns det & alla hade koppel på sina hundar, men tydligen vet dom INTE hur man använder det??? Kanske ngt man måste lära ut i dom oilka kurserna????
Det är väl sunt förnuft att man tar sin hund intill sig & passerar så långt från den bundna hunden det går?
Jäkla irriterande var det i alla fall...Å så klart var jag på andra sidadn planen & dom hade hunnit passera innan jag hunnit till hälften. Men å andra sidan var jag då så irriterad på mina hundar så....

Sedan kan man ju bli lite grinig när halsen värken, näsan rinner då & då & kroppen behöver bara slappa suck....Å så är det ju garageloppisen i morgon. Hmmm det gäller att vila sig i form i dag så att man orkar med morgondagen.

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej

Va roligt att höra att dina hundar också kan bete

sig som...:)



Det är konstigt att andra hundägare inte förstår

när man inte vill att dom ska träffas. Jag går

ordentligt åt sidan och ändå kommer dom fram

och då blir jag sur. /Eva o Leffe



2009-08-28 @ 10:33:57
Postat av: Marie G

Hejsan, Ja mina kan dom också smile....Vid/runt agilityplanen glömmer dom allt, suck.



Ja i bland så bara räknar folk med att "klart dom ska hälsa" fastän man gått åt sidan, satt ner hundarna & bara väntar på att dom ska passera. Lite jobbigt blir det när man har 4 st ha,ha,ha.



Men värst är det gäng som har sina lösa fastän dom inte har ngn koll överhuvudtaget, då är det hopplöst att komma med "sheltieligan". Tur att dom "bara" beter sig illa runt agilityplanen...



Kram från Marie & sheltieligan

2009-08-30 @ 08:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0