Tidig morgon promis

Var uppe med tuppen & passade på att ta med lite frukost & gå ut med hundarna. Det är ju så himla skönt att gå tidigt tidigt på morgonen när nästan alla fortfarande ligger & sover.....

Gick runt hela Ragnhildsborg & Bergvik, det är ju så fint utmed vattnet. Verkligen härligt att börja dagen på detta sätt....
Tyvärr blir jag lika förbannad varje gång när jag ser allt SKRÄP som alla idioter SLÄNGER I NATUREN!!! Det förstör mitt humör ngt enormt!!!
Satans fridförstörare!!!  Det är väl faen att man måste bära med sig plockare & sopsäckar när det enda man vill är att njuta av våran härliga natur!?!?! Å vem orkar det på en 2 timmars promis? Inte jag i alla fall & skitpåsarna är för små att plocka i.....Kanske ngt för kommunen att lösa? Nä, dom har nog "viktigare" saker för sig....NOT! Får nog ändå kontakta dom, då har jag i alla fall FÖRSÖKT att göra ngt. Hemma kan jag plocka men då har jag ju nära till soprummet.....Tur att hundarna ändå får en på bra humör, mina HÄRLIGA hundar!

Gjorde två godisrutor åt dom på två olika ställen. Mkt uppskattat kan jag lova! Dom var så duktiga alla tre, satt så fint medans jag gick ut & la dit godisbitarna. Tror nog att dom hittade alla bitarna.....

En del klättring blev det också för oss alla, måste ju hålla i gång nu när Vårruset närmar sig! Det var även ngn som pratade om Kommunruset?!?! Eller jag kanske hörde fel ha,ha,ha....

Nä nu ska hundarna få gå ut för en pinkpromis innan jag ska GÅ till jobbet.

Njut av era hundar!

                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0