Lite agilityträning

TACK Birgitta för att du körde Sindie varm & att Breeze fick köra "av" sig på agilityplanen!

I övrigt så fick dom andra titta på när matte körde "med" Irmeli, Tom & Jörgen. I dag var jag så STOLT över hur dom körde sina hundar! Så kul att se att det gått framåt! Härligt!!!

Sedan blev det en lös promis via skogen hem till Birgitta. Snacka om att hundarna(mina 4:a & Zingo & Riff) öste på i skogen! Zingo först & Milloo efter....Dom fick verkligen springa av sig. Nåja Sindie höll sig vid oss & lät mest hela tiden. Jisses flocken var ju spridd!!! Ha de tänkt att gå hem men så har man ju såå snälla kompisar så det blev bil hem, Tack för det!!!

Nu på morgonen blev det en promis på ca 1 timme i arla morgonstund. Så SKÖNT att gå när alla andra sover! Alla hundar kan gå lösa & jag kan gå i mitt tempo. Alla hängdde på UTOM Breeze, suck hon är sååå tråkig! Sak BARA: lukta/kolla/lukta där borta också/kolla igen/lukta osv.....Nä det blev att hon fick gå framför mig, vilket inte var poppis! Inte fick hon lukta på ngt heller! Hmmmm snacka om att hon blängde på mig....Väl i skogen fick hon göra som hon ville, men då hängde hon faktiskt med. Trizzen skötte sig super vid alla vägövergångar, hon stannar så snällt & väntar på att få fri kommandot, vilket är framåt! Självklart var hon kopplad i närheten av vägen!!! Men jag styrde henne ingenting...Hon skulle nog bli en lydnadsstjärna OM bara matte hade lust....
Vilket fall som så var det en härlig promis & man känner sig nöjd när man kommer hem. Nu sussar alla ljuvliga hundar tills ngt händer....igen

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej på er! Kul att det går bra för er! Ja vissa dagar har varit helt fantastiska vädermässigt. Riktigt härligt höstväder. Jättefina bilder, by the way! Det är tacksamt att ta kort på hundarna, dom blir alltid lika fina. Annat är det med en själv. Flyr kameran numer... Ha det bra! // Tessan

2008-10-21 @ 07:59:14
URL: http://www.prius.cybersite.se
Postat av: Marie G

Hejsan, kul att du tittade in! Visst har vädret stor betydelse för att man tycker att livet är njutbart smile....Ha,ha,ha håller med, jag vill då heller inte fastna på kort...Hundarna är för härliga att fota.

Ha det gott hälsar Marie G

2008-10-21 @ 13:10:17
Postat av: xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och lägg gärna gärna till min blogg som en av dina favorite på blcoggkoll.se

2008-10-21 @ 13:16:25
URL: http://xonx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0