Träning med Breeze

Åkte ut en sväng till klubben & gick en promis med alla hundar. Sedan tränade jag lydnad med Breeze. Körde fotposition & mkt vänstersvängar efter raksträckor. Hon var lite för laddad men till slut fick vi till det & hon gick riktigt BRA! Sedan blev det stanna under gång, oj det kan hon BRA! Inkallningen gick toppen, hon hade fart & en nästintill perfekt ingång. Vårt probelm har ju varit ingångarna då hon gjort ett hopp på mig. Men inte i dag....Läggandet under gång gick bra, det small inte i backen men hon la sig! Det har det varit si & så med tidigare. Hoppet var inge problem. Tror nog att om JAG TRÄNAR så har vi nog LP´t i höst.
Avslutade med höger slalom, & se nu har vi höjt ribban. Hon klarade nämligen 5 av 6 hela slalom! Hon klarade alla ingångar men gick ut vid 10:e pinnen en gång.....I morgon blir det mer agilityträning, som sagt det är bara att kämpa på!

Nu är valparna 11 veckor! Härligt!!!
Trizz skuttade upp i soffan 3 gånger i dag! Det har hon inte klarat tidigare. Mina stora tyckte det var konstigt, det har ju varit en fri valpzon tidigare. Men nu är det slut på det, det enda som hon nu inte kommer upp i är min säng. Men INGEN hund får ju nu under fästingsäsongen vara i sängen. Har satt för så att dom inte kommer upp.

Trizz har i dag sett ett helt gäng hästar som gick på bete. Oj, oj, oj vad hon var tuff! Skällde som bara den tills dom rörde på sig....Då var det lugnast att sprínga till matte, ha,ha,ha...
Sedan såg hon även en snutt av Ceasar Millans program på TV. Det var väldigt intressant....Ja hon är bra rolig min lilla tjej. Måste fixa hennes öron, dom är lite för lätta tyvärr...Måste ju få till dom om jag ska ställa ut henne,suck...

Vet att denna sida är till för hundrealterade saker men i bland måste man få SKRYTA! Jag måste bara skriva om min duktiga, härliga brorson Anders som i dag spelade match på Arenan(JallaVallen). Hans lag Enhörna mötte Syrianska & Anders kom in efter ca 20 min & efter att ha varit på plan ca 30 sekunder gjorde han MÅL!!! Snacka om att man njöt!!! Det var spännande i början men Enhörna spelade ju totalt ut Syrianska. Tyckte att grabbarna i Enhörna var himla duktiga & så vann dom ju med 5-0!!! Det kan man väl kalla utklassning!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0