Träning igen!

Jajjamensan det blev hundträning i dag med....Åkte ut till klubben & sammanstrålade med Ingela. Gick först en promis sedan körde jag lite gymnastikhoppning med Breeze & Milloo. Dom hindren stod ju uppe sedan i går. Breeze rev 2:a hindret ganska konstant, tyckte att avståndet var bra men....Sedan strulade hon i höger slalomen, hon gick ut vid 10:e pinnen! Något som tidigare gått så bra!?! Nåväl efter lite träning gick det bra, suck....

Sedan byggde vi upp en klass 3 bana, ja det är lika bra att börja stort från början, fniss....Men eftersom att kontaktfältshindren stod som dom gjorde så fick jag ändra om lite....Körde först Milloo & ja bitvis gick det bra & bitvis flippade han ut i det blå & i bland så  hängde jag inte riktigt med, hmm....Men jag var GLAD att jag kunde köra en HEL BANA med  min PRINS! Nu kan det bara bli bättre eller hur Ingela??? Ha,ha,ha Med MER träning så....

Körde sen Breeze på samma bana, snacka om att det är en fröjd att köra henne!!! Men av någon anledning så strulade hon vid ingången till vänster slalomet?!?! Hon var nog för taggad. Men resten tyckte jag gick OK! Det var ett ställe som jag strulade till det & "råkade" med min handling skicka upp henne på balansen fast hon skulle ta ett hopp. Men felen hon gjorde var helt & hållet mina fel, suck igen.....Man kan ju tro att man måste springa benen av sig för att köra henne ,men hon går ju att handla på avstånd, vilket passar mig perfekt! Sedan blir det ju pauser på kontaktfälten & dom behövs FÖR MIN SKULL!!

Ja herregud vad det var LÄNGESEDAN jag körde en hel bana med mina hundar! Men nu återstår det bara & se hur kroppen känns....Men vadå lite får man väl stå ut med, för det är ju så himla kul!
Avslutade träningen med ännu en gemensam hundpromenad.
Vill lova att hundarna nog var nöjda när vi åkte hem. Dom slocknade snabbt i bilen även lilltjejen....

Mina underbara hundar!

     

  

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0