Trizz

(V) RLD N RLD F Grundsten´s Bästa Trizz "Trizz"




Trizz har fått sin första kull valpar den 29/12 2011. Det blev en trf tikvalp Grundsten´s Bästa Tia


"Trizz"

 

Regnr: S36729/2008

Född: 2008-04-06

E: PM Quality´s Born Decent

Äg: Kennel PM Quality

U: LP1 RLD N RLD F (V) Honeybrook Caribbean Mermaid "Breeze"

Äg: Grundsten´s Kennel

Färg: BLM

Stl: Small

Vikt: 4,7 kg vid 24 månader
5,5 kg vid 4 år
5,4 kg vid 6 år

Ögon: UA 2008, 2011 & 2012

Övrigt: Egen uppfödning från min första kull.

  • Meriter:
    Agility: Agilityklass 3
    Hoppklass: 2
    Agility DM, Sörmland 3:a ind 2011
    Sörmlandscupen 2011: Plac 5

    Viltspår: Godkänt Anlagstest med Max poäng!
  • RLD N (3 godkända i Rallylydnad, Nybörjare)
  • Genomfört BPH med skott
  • RLD F (3 godkända i Rallylydnad Fortsättning)
  • Klubbmästare i Rallyfortsättning på Södertälje BK 2013


   

 
   
 
 
 
 

Trizz behöll jag från min allra första kull...Min plan var inte att behålla ngn men, så blev det en tik & hon var blå. Så efter mkt funderingar så behöll jag henne. Hon är en riktig racer i allt hon gör & jag tror att hon kommer att bli en underbar agilityhund.

Har från första början tränat henne i att bli en social & trevlig liten tjej. Hon har som sin mamma ett hett temperament men det tycker jag bara är bra. Trizz är inte så värst intresserad av andra männsikor, hon bara bryr sig inte. Trizz tränar jag i i agility & min förhoppning är ju att hon ska bli en agilitystjärna! Hon har ett otroligt driv & sug på hinder & är så rolig att jobba med. Men även med Trizz så är det ju jag som i framtiden är den som sätter käppar i hjulet för henne i framgångens glans. För jag tror att hon kommer att glänsa......

Även i viltspår är hon en stjärna, att leta klöv är bland det bästa hon vet näst efter agilityn såklart:)

Nu har jag även gått ett läger på 4 dagar i grenen SÖK. Förhoppningsvis kommer jag även i fortsättningen aktivera Trizz med lite sökövningar.

Har även "hittat" en nu gren, nämligen Rallylydnaden:) Självklart blev det till att även träna upp Trizz i denna roliga gren. Efter 4:a starter i Rallylydnad, Nybörjare har nu Trizz fått Titeln RLD N:) Dvs hon har 3 Godkända resultat. Än bättre gick det i Rally fortsättning där vi tog tre godkända på tre tävlingar! Så nu kan hon titulera sig även med RLD F:)

 Den 29/12 2011 fick Trizz sin första kull valpar...Tyvärr klarade sig inte den blå hanen men den trf tiken klarade sig & blev såklart helt ljuvlig:) Hon heter Grundsten´s Bästa Tia


Foto: Britt Löfgren

Pappa till Tia är Windy Peak Willy Wonka "Krille"
Ägare: Revärens, Mojsan & Bewelys

 

Trackback
RSS 2.0