Marie

Hejsan,
Jag som har denna Kennel heter Marie & jag bor med mina "sheltisar" i Södertälje.
Mitt kennelnamn, Grundsten´s fick jag godkänt hösten 2008.

Lite om mig själv....
Har alltid haft ett hundintresse & är uppvuxen med hund (Finsk spets som var en omplaceringshund) + att min mormor födde upp Rottweiler. Men hästintresset var större under många år. Den första egna hunden, Apollo kom in i mitt liv-91. Med honom gjorde jag precis allt, både rätt & fel ja han var min "försökshund". Han trivdes dock bäst med att bara vara eller att ligga under täcket. Men nu hade verkligen hundintresset vaknat & när nästa ridolycka hände -95 så inköptes min första "sheltie" Jeffi.
Eftersom att jag helt var tvungen att sluta rida så la jag all fokus på hundarna & träning. Tävlade i princip varje helg både i agility & lydnad. Däremellan hade jag kurser både i agility & lydnad på hemmaklubben Svenska hundklubben i Södertälje.
Sindie kom in i mitt liv-98, Breeze-04, Milloo-06 & 2008 kom då ÄNTLIGEN min allra första egna kull efter Breeze. Från att planerna på parning tills valparna var sålda gick jag i ett konstant lyckorus. Ur den kullen behöll jag Trizz. Nu 2013 har jag tre hundar i min Sheltieliga dvs Breeze, Milloo & Trizz. Är aktiv som instruktör i våran "nya" klubb Södertälje Lokala Kennelklubb.


Mitt avelsmål är att föda upp sunda, friska & arbetsvilliga sheltisar med driv i. Sheltien älskar att röra på sig & måste då ha en kropp som håller för ett aktivt liv. Självklart försöker jag följa rasstandarden men en sund kropp & "knopp" är högsta prioritet. Självklart är avelsdjuren ögonlysta!

Jag nås enklast via e-post: [email protected]

Tel mobil: 073 8727611

Marie Grundsten
Rafaelsgränd 14
152 50 Södertälje

 


HUNDUTBILDNINGAR, FÖRELÄSNINGAR & KURSER JAG GÅTT

 

* Basutbildning för Rolf Johansson

* Grundkursutbildning för Bengt Andersson & Ingela Wredlund

* Valpkursutbildning för Birgitta Hofflin, Sjöhaga

* Massage med Camilla Sjöström, tre helger

* Etologi med Lars Fält ”från varg till pudel” två kvällar

* Psykologi med Anne-Marie Wredlund, en helg

* Hundproblem med Barbro Börjesson, två helger

* Lasse Lundberg, två helger

* Kurt Blixt ”Vad är en problemhund?”, en kväll

* Eva Bodfält ” Hundproblem/inlärning”, en helg

* Inki Sjösten ”Lydnadsinlärning”, en kväll

* Ronny Boström ”Lydnad”, en helg

* Madelene Daleo ”Lydnad klass 2-3”, två terminer

* Sökkurs för Madlene Daleo

* Anita Axelsson ”Agilityläger inkl massage/stretching/klicker/lydnad” 1 vecka

* Anita Axelsson ”lydnad klass 3”, en helg i Karlstad

* Anita Axelsson ”lydnad klass 2-3”, en helg i Södertälje

* Anita Axelsson " Slalom 2x2 metoden", en helg i Vagnhärad

* Kent Svartberg ”agility/lydnadsläger”, en vecka Södertälje

* Åsa Ahlbom ”Raskännedom/lydnad med linträning/rasanpassad träning”, två

   helger

* Anita Bruun & Marianne Wide ”Raskännedom”

* Kina Molitor ”Klickerutbildning”

* Tomas Enberg ”Tävlingsledarutbildning klass 1”

* Annika Alller ” Agility klass2-3” två terminer

* Annika Aller ” Agilityinstruktörsutbildning” en termin

* Marie Hansson ” Agility från nybörjare till tävlingsekipage”

* Roger Markström ”Viltspår” En helg

* Roger Markström ”Ledarskap” en kväll

* Lydnad i drift för ”Danskan”

* Viltspårskurs för Janne Mann 2 terminer

* Agility för tävlings ekipage 2 kvällar med Tommy Hagström

* Agility för tävlingsekipage 3 terminer för Stefan Engström

* Tävlingspsykologi 1 kväll med Niina Svartberg

* Tävlingspsykologi 1 dag & 2 kvällar med Kenth Svartberg

* Agility instruktörsutbildning 2 helger med Eva Bertilsson &

   Emelie Johnson-Vegh ”Från grundfärdigheter till fortsättnings agility”

* Spår kurs 2 terminer för Anna-Lena Mann

* Annika Aller, ”Agility handling” i helg

* Karin Augustsson, ”Akutsjukvård för den aktiva hunden” I kväll

* Handlingshelg, agility för Veronica Bache i Vingåker

* Agilitykurs för tävlingsekipage HT-2011 för Linda Borneland

* Agilityhandlingskurs för tävlingsekipege för Veronica Bache 2 kvällar våren 2012

* Instruktörsfortbildning i agility, tema bla handling för tävlingsekipage för Veronica Bache, 4 kvällar våren 2012

* Sökläger i 4 dagar för Marianne Brunnström

* Rallylydnad helgkurs för Agneta Kaveryd, Susanne Klaasma & Camilla Weiscbach

* Tävlingslydnad med Cirkuskonster 2 dagar för Camilla Mangnäs

* Uppfödarträff med SSSK

* Avelskonferens med SSSK

* Tävlat i lydnad SHK: Rookie-klass 3 SBK: Klass 1,2 & 3

* Gjort anlagstester i Viltspår

* Mina hundar har gjort MH samt BPH

* Otaliga kurser med egen hund, allt från ”från valp till tävlingslydnad”,      

   Agility, från nybörjare till till tävlingsklass, viltspår, sök, personspår osv.

   Samt alla träningsgrupper man tränat med.

   

Trackback
RSS 2.0