Breeze Tackar för sig på agilitybanan!

Min AGILITYSTJÄRNA Breeze har nu sprungit sitt allra sista Agilitylopp....
 
Beslutet att låta henne sluta tävla var faktiskt lätt trots allt. Hennes Ligament skada i vänster frambog som hon opererades för i höstas har läkt fin fint men...tävla något mer kommer hon inte att göra.
 
Känns lite trist då hon aldrig fick chansen att få starta på ett SM...i år var hon ju faktiskt för första gången kvalad i lag till SM men tyvärr så får laget TÖS HUNDAPOTEK köra utan min STJÄRNA...
Hon fick heller aldrig något Championat men JAG & många med mig VET att hon trots det är en riktig riktig AGILITYSTJÄRNA! Med eller utan titel;)
 
Själv så fick jag ju förmånen att träna upp denna underbara hund & JA jag tävlade henne en gång på Agility DM på Södertälje BK...Ett nollat hopplopp & en vägran i agilityloppet (som faktiskt INTE var ngn vägran så det så;) )
 
Jag & Breeze framförallt hade ju den enormt stora förmånen att ha så DUKTIGA tävlingshandlers!! Utan er hade det aldrig gått, jag & Breeze såklart är verkligen så TACKSAMMA för att ni ville tävla min STJÄRNA!!!
 
Ett JÄTTETACK till:
 
Birgitta Blomkvist
Anders Grundsten
Jörgen Niklasson
Linda Borneland
 
För PINNPLOCKNING, uppflyttningar, DM vinster i lag, otaliga placeringar, SM kvalad i lag osv osv..
 
Breeze kördes även ett eller flera lopp av: Per Heinerud, Pirjo Söderberg, Ullis Frödén & Berit Sjöbeck
Ett STORT TACK även till er såklart!
HOPPAS jag inte glömt någon nu....;)
 
Här nedan följer lite bilder från Breeze agilityliv....
 
Anders & Breeze
  
Jörgen & Breeze

 
Birgitta & Breeze
 
Anders & Breeze

 
Breeze
 
Många placeringar blev det:)
Anders & Breeze
DM VINNARE i lag 3 år i rad!
 
 
Birgitta & Breeze
Anders & Breeze på kurs
 
Nu ska Breeze byggas upp & förhoppningsvis visa framfötter på tävlingsbanorna igen men då i kanske Rally eller Lydnad;)
TACK underbara härliga allra BÄSTA Breeze, du är min AGILITYSTJÄRNA!
 
Njut av era hundar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad tråkigt, och samtidigt så ska man ju sluta när man ligger å topp....fast Breezan ligger väl alltid på topp...;0)

Kram
Lotta med Lapparna

2014-02-04 @ 21:13:59
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Ja det känns allt lite trist men å andra sidan så blir hon ju 10 år i år:) SANT hon ligger alltid på topp;)
Kramisar

2014-02-04 @ 22:49:11
Postat av: Eva o Leffe


Breeze är BÄST med eller utan agility titel. :)

2014-02-09 @ 14:17:54
Postat av: Marie G

Instämmer till fullo Eva men så kanske vi är lite partiska oxå;)

2014-02-09 @ 15:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0