Seg helg med mycket utevistelse & några viltspår

I fredags åkte jag & tjejerna till Stugan...å träffade Milloo:) Trots att han inte varit ifrån oss många dagar så saknar jag verkligen min Prins:) Tror nog att han saknat sin matte liiite oxå...Han ska verkligen upp i knät & bara gosa mest hela tiden, fjompig?! Njaa gosig snarare:)
 
Lördagen blev en riktig seeeg dag..inte många knop gjorda suck..Visst Hundarna fick sitt men ingen långpromis, det fixade inte kroppen:( Så vi tog en slappardag i tråkvädret...
 
Men se på Söndagen var det så mycket bättre väder GILLAS! Så då blev det till att elda ris & annat eldningsbart typ gamla papper som jag tagit med mig. Skönt att bli av med dom...
Grannens katter hade full koll på hundarna & ibland så såg jag ngn utav mina hundar smyga iväg på grannens tomt...
Såå skönt att få en vårdag med sol, härligt!!! Vi var ute mest hela dagen & hundarna med såklart..
 
Sedan gick Svenerik i väg & la Viltspår, som sedan fick ligga i ca 4 timmar.
 
Trizz: Hon började BRA & jag såg verkligen att hon spårade...Men sedan tror jag hon fick ngt annat i nosen, det var ju snö så jag såg att vi helt plötsligt bakspårade suck...Men så kom vi rätt igen pust! Så virrade hon lite & då såg jag att hon inte riktigt spårade, gav henne en kort stund att försöka komma igång men jag vet inte..kanske att hennes hormoner poppade för jag kände att det inte funkade:( Å kanske att hon även kände av att jag inte var på topp?!?
Hon är dock VÄLDIGT medveten om att hon löper just nu ha ha...
Nä det är bara att ta nya tag vid nästa spårtillfälle:)
 
Milloo: Svenerik gick som vanligt med honom & jag kan inte hänga på...DÅ går han bara & har fokus på mig, gulleplutten:)
Men enligt rapport så gick han bitvis riktigt bra, ett lite strul blev det men det löste sig. Totalt var deras spår nästan 400 meter & självklart bar Milloo klöven hela vägen hem:)
 
Breeze: Tyvärr så kände jag att det aldrig skulle funka att gå ytterligare ett spår & ja då fick tyvärr Breeze inte gå ngt spår:(
Men NÄSTA gång ska hon absolut få gå ett Viltspår:)
 
Efter denna härliga dag var det skönt att avsluta med grillat & en kall:)
 
Njut av era hundar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0