Första ridhusträningen för säsongen i dag

I dag började säsongen i ridhuset för min "grupp". Vi har hyrt Aldal´s ridhus i Nykvarn. Ett jättefint ridhus med nya hinder:)

Jag tog med mig Milloo & Trizz...Breeze får stanna hemma ett tag till innan hon åter får köra lite agility. Vågar inte chansa med henne nu.

Till slut hade jag i alla fall hittat dit bakvägen, kom ju från landet pust...Bara sisådär 15 minuter för sent suck.

Som TUR var så hade gruppen före oss byggt en "bana" som man kunde köra både som kombinationer eller som rundbana. Perfekt för så kan man ju dels träna tajta svängar & så brassa på framåt i 100 knyck:) Nåja HUNDARNA ska raca på FRAMÅT efter att jag tajtat till en övning & i dag blev det hoppen som jag använde som tajthinder.

Började med Trizz & hon var hur supertaggad som helst GILLAS liiite...Tyvärr så slarvade hon en hel del på kontaktfälten?!?! Dom brukar ju var stensäkra hmmmm. Kan kanske bero på att det är ett tag sedan jag körde?!? Men efter ett tag så satt dom klickrent igen GILLAS!!!!
Å så är det slalom, även där strulade hon lite med ingångarna:( men dom fick vi till:) Däremot så har hon ju ingen fart:( Visst i bland så GALOPPERAR hon i slalomet men oftast så GÅR hon!?!? Det plockar man inga pinnar på...Så i vinter ska jag mer eller mindre HELT fokusera på F A R T i slalomet








För eftersom att jag INTE kan springa fort MÅSTE jag plocka in tid på bla slalomet....
TIPS någon????
Annars så fokuserade jag mycket på FART på & till alla hinder. Måste få henne MER sugen framåt utan mig...TIPS någon????

Sedan var det "Milles" tur...Å där kan vi snacka om laddad hund:) Kände att min kropp inte riktigt ville vara med men jag bara kände att han måste få köra....i början var han helt off:( Han VILLE allt men hade mest fokus på Zingo & Zigge:( När Birgitta gik ut ja då fixade han det jag ville:) Men....av ngn anledning så strulade han på gungan?!?!? Gick upp & hoppde av efter knappt halva!?!?! Vete katten när det hände senast....Kan dock bero på att Zingo & Zigge satt snett framför...Måste tänka på det OM han får föja med nästa gång.
Slalomet fixade han galant:) Däremot så kräver han mer av mig, han går kvickt på min kropp...Kan inte "fuska" eller gena då viker han av direkt suck...Visst han ska gå på min kropp men jag vill ha hundarr som kan jobba själva!!! Jag kan ju bara INTE hänga på honom fullt ut! Måste fortsätta & träna på det med honom...

Mille är riktigt DUKTIG men jag känner ju att jag igentligen INTE riktigt fixar av att köra honom oxå...Vill ju fokusera på Trizz, det är ju henne jag vill kunna tävla med...Men OM det INTE vore för min jävla skit kropp ja då skulle jag fasiken köra alla mina hundar!!!
Försökte att röra mig så ekonomiskt som möjligt men oj,oj,oj...det bara går inte F A N!!! Huvudet vill men kroppen säger i från!!! ja,ja hundarna fick i allafall köra & jag var nöjd med både Trizz & Milloo:) Så nöjd jag nu bara kan vara med tanke på min egen prestation....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Oh, jag vill också köra agility, har inte kört på jätte länge. Men jag ska ta nya tag och komma igång igen, men jag vet inte hur jag ska göra till nästa år, om jag kan köra med Krita i någon grupp eller? Skulle vilja köra med Nova också, men det fungerar nog inte med tanke på hennes hundrädsla. Jaja jag får fundera hur jag ska göra!

Kul att det gick bra för er idag i ridhuset!

2010-11-14 @ 20:45:48
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Förstår dig, det är ju så himla KUL att köra agility:) Vi får väl ta tag i problemet & träna tills i vår, hör av dig OM du vill träna ihop & när?!

Det bidde ju jättebra på bloggen, TACK!!!

2010-11-14 @ 21:43:08
Postat av: Carina

Va bra att du blev nöjd :)

Ja tack, tar gärna emot hjälp så jag kan köra agility med Krita igen!

Vi hörs

2010-11-15 @ 17:19:05
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

JA:)

Säg bara till när du vill & kan!

Höres

2010-11-18 @ 08:37:18
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Eva Marie

Jag skulle ta ner slalomet till 4 pinnar och köra motivation: massor av belöningar direkt efter slalom. På det sättet blir slalomet lättare och hon kan hitta rytmen i ett högre tempo. Sedan när du är nöjd med tempo på 4 lägger du på fler portar. Testa och berätta gärna hur det går. Lycka till! :)

2010-11-21 @ 10:02:30
URL: http://www.propiraya.se
Postat av: Marie G

Tack för tipset:) Jag kör mkt slalom uppdelat på 3, triangeln. Men nu ska jag bara köra som du tipsade om:) Lovar att rapportera om hur det går.

Ha det bäst:)

2010-11-21 @ 12:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0