Torkat kyckling i ugn åt Sheltieligan

Köpte lite kycklingfile som jag torkat i ugnen åt Sheltieligan:)
Har skivat dom i lite större bitar än levern som jag verkligen gjort i små små bitar. Men kycklingen vill jag att dom ska får "jobba" lite med...Gäller bara att dom inte är för "klupska" när dom får en bit;)
Ja så nu är jag poppis kan jag lova;) Breeze har haft full koll på ugnen & varje gång jag gått åt ugnens håll har hon suttit framför & tittat lite småbedjande på mig...
 
Torkad kyckling:
Först så steker/bryner jag upp kycklingen, sedan in i ugnen på ca 225 grader ca 30-40 minuter. Sedan drar jag ner värmen till 45-50 grader, öppnar ugnsluckan lite & låter det stå över natten. Nu hade jag större bitar så då får det stå så i ca 1 dygn.
 
Självklart Svensk kyckling...Blir perfekt extra godistill Sheltieligan
 
 
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0