Lite blandat hit & dit + lite fästingmedelstänk

Sheltieligan har nu varit på Landet sedan i torsdags...Faktiskt riktigt skönt att vara hundfri;) Nåja jag har jobbat hela helgen & då är det skönt att veta att dom har sällskap....
 
Å andra sidan är jag ju inte riktigt hundfri...nä på måndagar har jag ju Kajsa & Leo:) Så i morse blev det en promis med Stina & hennes flock...Riktigt trevligt trots att VINTERN hade kommit tillbaka. Förhoppningsvis kortvarigt..
Väl tillbaka efter promisen fick dom varsin tuggrulle..Å samtidigt plockade jag två fästingar som satt fast på Leo:( HOPPAS att fästingmedlet snart börjar verka;)
 
Själv så funderar jag så det knakar på vilket medel jag ska använda på mina hundar...Vågar fablar inte använda mina hundar som testhundar fler gånger:( Ja på Milloo så funkade ju Scalibor EFTER att han fått världens kläda...genom att jag tog av det, torkade av det & lät det ligga framme i 1 vecka. När jag sedan satte på det igen funkade det bra. Däremot så kommer jag ALDRIG använda Scalibor på Breeze igen, trodde fablar att hon skulle dö sist jag satte på det:( Två år sedan men usch värsta jäkla mardrömmen:( Visst det är ju som att välja mellan pest & kolera blääää!!!
Fundera starkt på att köra ngn form av hemkok på dom. Kan ju inte ha ngt som ska blandas i maten eftersom att dom dvs Breeze & Trizz är kräsna:( Nä det måste bli ngt som sprayas..
 
Jäkla JÄKLA skitdjur dessa fästingar!!!
 
Själv ska jag testa ngt från Aloe Vera på mig själv HOPPAS det funkar!
 
Slutar med något ROLIGT...I morgon kommer Sheltieligan HEM tjohooo!!!
Breeze, Trizz & Milloo
 
Njut av era hundar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0