Lydnadsdag med Trizz för Camilla Mangnäs 28/6 2014

Funderade & tänkte läänge på OM jag skulle anmäla mig & Trizz till Lydnadsdagen...Men som TUR var så anmälde jag! Å jösses vad KUL det var!!! JAG var på G ja när jag inte Älgade iväg vill säga;) Å Trizz var taggad att TRÄNA jihaaa!
Sedan är det ju såklart alltid så roligt & inspirerande att träna ihop med ett gäng roliga klubbkompisar:)
 
Tillbaka till träningen då...Jag tränade Ingångar vilket gick BRA då jag STOD RAKT & lät henne hitta rätt position, jag sa bara kom! Blev det "fel" så Ja ja Fel Fel Fel så gjorde vi om.
 
Fot tränade vi genom att hon själv fick söka upp min vänster sida BELÖNING & MajBritts SUPERGODA levergodis...Nästan så att hon blev lite för taggad på godiset;) När jag efter ORDER av Camilla slutade Älga iväg så gick Trizz BRA! Gäller att JAG saktar ner lite-Går Rakt-Kikar ner så att jag ser att hon går i rätt position-Belönar! Kom så pass att jag sa Fot & gick längre & längre, fortfarande med en hund som var taggad KUL! A & O är ju att ha ett Fritt följ som ligger på en 10:a;) DET är mitt MÅL för då har man ju så mycket gratis!!! TRÄNA TRÄNA T R Ä N A!!
 
Var med på en Plats i grupp, hon la sig korrekt-jag tittade /böjde mig inte;)-hon låg i lite över 2 minuter en....reste sig när jag ställt mig bredvid henne:( Tror helt det beror på att hon var fööör taggad på det goda godiset...
 
Rutan med Godisskål gick riktigt BRA! Jag höll lite lätt i henne & sa 1-2-3 FramRutan & hon drog som en avlöning jihaaaa!!! Gjorde flera skick på olika rutor & som längst ca 20 meter ifrån. När hon väl var framme & hade ätit upp godiset vände hon sig mot mig, DÅ sa jag STANNA! Hon stannade superfint & DÅ slängde jag godispåsen rakt fram över rutan...Nåja dom få gånger jag KUNDE slänga den sååå långt;) Den var lite för lätt...
 
Stående vid Kon & skick till höger eller vänster kon/skål: Funkade så himla BRA från början, inga som helst problem! tror hon gillade den övningen;)
 
Efter den här superdagen så har jag ett nytt MANTRA!!!
Älga INTE i väg!!!
Sträck på dig!
Böj dig INTE över henne!
LITA på henne!
 
Hmmm blir nog både mitt MANTRA & ngt jag kommer DRÖMMA;)
 
VI KAN, JAG & TRIZZ!!! "BARA" vi tränar vill säga;) Är sååå GLAD att jag gick den här dagen, den gav mig verkligen en Kick att fortsätta med lydnaden!!! Nu jäklar ska vi TRÄNA lydnad jag & Trizz!!!
 
TACK Camilla Mangnäs för goda råd & peppning, precis vad jag behövde! Några tips & så en stor spark där bak;)
 
Lydnadsgänget! Nu KÖR vi & JAG är med:)
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0