Första natten & dagen efter operationerna

Första natten i stugan blev rätt jobbig....Mille stackarn måste ju ha tratt & det är jobbigt för honom såklart. Å jag är en riktig "höns matte", vaknar av minsta ljud från hundarna & den här natten var det måååånga ljud främst från Mille. Självklart var jag tvungen att kolla vad det var, trots att jag hade "säkrat" upp så gott det gick. Allt för att han med sin tratt skulle kunna gå omkring...Tror dock att Breeze faktiskt sov hela natten:) Hon har ju "bara" en tröja som täcker såret på bogen, ngt lättare att röra sig då.
 
Morgonpinket för Milles del var nog en pärs:( Han hade lite svårt med att få till en pink då han hela tiden såklart ville lyfta det friska benet för att pinka..Det resulterade ju i att han INTE kunde pinka..Försökte få honom att vända men nix, det ville han inte...Så han skuttade omkring på 3 ben tills han troligen tyckte det var lite väl jobbigt. Då ställde han sig stilla med det op benent nere & jag lät honom stå så..tror nog det är bra att han sträcker på det benent & inte bara har det i högt/böjt läge...
 
När han till slut fick till det med en bra pinklösning ja då stod han hur länge som helst.Stackarn han var vällan så himl pinknödig då...Tyvärr har han ännu inte "vågat" sätta sig för att göra del 2....
 
Skönt är det dock att vara i stugan, då kan dom I KOPPEL bara GÅ rakt ut....Några trappsteg är det dock upp till Storstugan...
 
Trizz då? Ja hon tycker livet nog är himla trist just nu...Har tagit ut konvalicenterna en & en & då har hon fått följa med. Tyvärr ska dom ju inte gå så långt, vilket ju såklart Trizz vill. När jag sedan byter hund DÅ tror eller rättare sagt HOPPAS hon att det ska bli en långpromis..Å lika besviken blir hon varje gång:(
Men jag vill ju inte lämna dom andra hemma själva...ännu. Vill ha KOLL. Självklart känns det i hjärtat att se hur "besviken" hon blir...Men hon får stå ut några dagar till sedan kommer jag lämna dom andra & ta ut henne på en lite längre promis;)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0