En sammanfattning

Det har ju liksom "råkat" bli ett väldigt lååångt blogguppehåll men NU ska det bli minst ett inlägg om dagen...
Det "viktiga" som hänt mina hundar kommer att få egna inlägg men här nu i detta kommer jag att sammanfatta det mer vardagliga...
 
Många långa promisar har det blivit men...eftersom att jag har fästingfobi & ja även till viss del så OGILLAR jag ormar skarpt....Så nu under den varma årstiden så blir det i princip inga promisar på ängar/i högt gräs/täta skogar osv osv...Nä nä jag håller mig under kommande period till Stadspromisar. Visst ngn promis på Sörmlandsleden blir det så klart men annars så håller vi oss ifrån dom värsta fästingfällorna..
 
Tror nämligen att det blir ett riktigt fästing/orm år i år:( Har redan stött på 7 ormar!!! det är fler än vad jag ser/stöter på under en hel säsong normalt!!!
Slutade räkna fästingarna när jag passerade 50 plockade:( I morse så hittade jag en STOR helt fylld fästing på golvet i köket:( Eller det var hundarna som markerade att den var där...TUR att alla mina hundar visar på dom andra hundarna var fästingarna sitter!!! Så mycket lättare att kolla in dom när dom snoosar på varandra..Å nu som sagt så stod alla 3 & glodde ner på golvet-tittade på mig-glodde på golvet & mycket riktigt DÄR var det en fästing..
 
Under min minisemester så var Milloo & Trizz hos Lena & Egon på Kennel Honeybrook. Tyvärr så var min Prins lite som en igel på Trezer & det hela slutade med ett slagsmål:( HmmmVet att min prins kan vara lite "tuff" mot vissa hanar han IINTE gillar & en utav dom han inte gillar är just Trezer...Ja så nu har Milloo ett bett i ena örat som gör att han inte vill att man drar över halsbandet...Fick plocka fram det största halvstrypet jag hade. Han har även ett litet tugg i nacken men det verkar han inte ha några känningar av...
Trizz har iallafall skött sig:)
 
Breeze, ja hon var först hos min granne Clary sedan kom Linda & hämtade henne på fredag kväll för avfärd mot...Hofors. Dom skulle tävla klass 3 på lördagen. När dom tävlat klart lämnades hon över till Jörgen som skulle tävla henne på söndagen. På söndag kväll lämnades hon tillbaka till Clary som sedan hade henne tills jag kom hem...
 
Har även troget varje Onsdag varit ansvarig för den Öppna/egna träningen på klubben. Har åkt ut flera timmar iförväg & plockat fram & tom hunnit träna alla mina hundar både i Rally & i Agility. Har inte orkat plocka fram allt agilitymaterial men jag har lagt fokus på Hoppteknik & Slalom. Vid ngt tillfälle åkte jag ut till Bruks & körde Bana med alla 3. Sådan TUR att mina hundar går att avståndshandla...Vilket ju betyder att jag mer eller mindre kan stå i mitten & handla dom runt banan. Kanske inte helt optimalt men det funkar:)
Tycker även att Rallyn funkat himla BRA, både på onsdagarna & på den föranmälda Rallyträningen på Söndagarna.
Känner nu att det suuuger i Tävlingstarmen...Kanske att jag anmäler Milloo till en Rallytävling i sommar?!
 
Annars så ja vanliga promisar blir det & såklart även aktiveringspromisar..Kan lova att hundarna taggar igång när dom fattar att det är massor av skoj som händer, men NÄR? ja det blir en övveraskning för dom:) Det finns ju massor av prylar som man kan använda & träna hund på...
 
Å titt som tätt får dom även Leverpastejsfyllda märgben som legat några timmar i frysen...Uppskattas enormt:) Extra plus är ju att det är relativt billigt;)
 
Japp detta var en kort sammanfattning...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0