Trizz har fått ett bett eller?!?!?

I natt var det en jobbig natt....Trizz kom aldrig till ro utan höll på att byta sovplats mest hela tiden + att hon la sig & slickade mina händer?!? Inget som händer "vanliga" nätter direkt....
 
Vid 05.30 orkade jag inte ligga kvar längre så det var bara att traska upp....Å då såg jag att Trizz mest såg ut som en Bullterrier i ansiktet?!?! Eller på ena sidan iallafall....Jösses jag trodde genast att det var ngn tand som gett sig eller att det blivit ngn inflammation! Men jag kollade munnen & kände & klämde & hittade ingenting?!?! Inte heller reagerade hon när jag kollade & Trizz är annars urfjompig OM hon har ont & man klämmer....
 
Tänkte att hon då kanske fått ngt bett på sena kvällspromisen?!?! Men VAD finns det som kan ge bett nu???
Var nu mest rädd för OM det skulle ha varit ett bett att det skulle sprida sig upp på huvudet & ner i svalget:(
 
DET hände nämligen Apollo, han fick bett från jordgetingar & jag såg hur pälsen reste sig från bettet & upp på huvudet & ner på halsen...Då fick han svårt att andas= till veterinären. Allt skedde på mindre än ca 1 timme
 
Inte ville hon ha frukost heller men det händer då & då....Väl ute gjorde hon det hon skulle & hon verkade pigg & allert:) Hon tog GLADELIGEN godiset jag hade med ut...
 
Höll världens koll på henne ända tills jag var tvungen att åka till jobbet..Men..DÅ hade svullnanden gått ner markant & man såg nästan ingenting av den tidigare bulan....
 
Undrar fasiken VAD det var som hänt?!?! Någon som har en teori????
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0