träning i ridhuset i gen med tre träningssugna hundar!

I morgon är det Rallyträning i ridhuset igen!!! Känner mig faktiskt riktigt taggad, tjohooo!!!
Tror att jag lägger fokuset på...Milloo, han har ju gått riktigt fint senaste träningarna & så är han ROLIG att jobba med:)
 
Men..jag har TRÄNAT lite Rally mest varje dag med Breeze & Trizz...Det har blivit snurrar både utåt & innåt, Stå-Gå runt, + Fotgående & fotingångar med Milloo & Trizz.
 
Tänkte på en sak när jag var ute på Morgonrundan som blev en riktig Aktiveringsrunda GILLAS av både mig & hundarna:) Jo det var att jag tycker helt klart att Mille blivit MYCKET mer fokuserad på MIG...Han har ALLTID koll men nu kommer han tillbaka & liksom vill JOBBA & det hände nästan aldrig förr..innan Rallyträningen..
Breeze & Trizz är ju Arbetsvilliga till max, speciellt Breeze men som sagt nu är även Mille med på TRÄNINGS noterna:) KUL men oj nu är det alltså 3 hundar som ska få sitt mest hela tiden enligt dom iallafall:) Å detta trots att jag inte hade med mig Milles favvogodis, normalt brukar han kolla av vilket godisjag har med mig...Är det gott DÅ kan han jobba lite, är det inte gott ja då tar han det inte ha ha ha...Men sista tiden JOBBAR han oavsett vilket godis jag har med mig:)
 
Han är BRA rolig att jobba med min Prins Milloo:)
 
Ska förstårs även försöka jobba lite med Trizz i morgon, tror ju att det blir jag & Trizz på Lydnadskursen med inriktning på Tävling. OM jag tar Trizz på kursen är Målet Lydnadsklass 1 i sommar/höst & då ett LP1....OM jag tar Breeze är Målet Lydnadsklass 3 & LP 3...
OM jag till min förvåning skulle ta Milloo ja då är oxå Målet LP 1...
 
Ett delikat problem, att ha 3 hundar att välja på:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0