Bra träning i ridhuset & Camilla kom på besök

I dag var det då åter dax för träning i ridhuset....Kom lite tidigare så jag han bygga upp en Nybörjarbana. La in alla dom moment/skyltar som jag verkligen MÅSTE träna med honom bla Sitt-Ligg-Lå runt & Sitt-Stå...
Gick banan några gånger innan det var dax att köra den...
 
Milloo:
Han var som vanligt väldigt taggad & jag bara ÄLSKAR hans attityd:) Allt verkar vara roligt att göra enligt Mille...
Visst då & då är han liiite upp i det blå men han skärper till sig..Bara JAG är tydlig så funkar det & i dag la han sig INTE en endaste gång, när han INTE skulle det alltså..Måste ju tyda på att jag är tydlig eller att han LÄRT sig ha ha ha..Eller det kanske även denna gång var korven i fickan?!?!
Körde banan tre gånger & jag var mer än nöjd, Mille gör så gott han kan & går han som idag på Söndag ja då fixar vi Godkänt...Men som sagt ALLT kan hända!
Var riktigt NÖJD med Mille i dag:)
 
Trizz:
JA jag tog in Trizz i ridhuset i dag & det för att TRÄNA henne!!! Peppade upp henne lite & sedan körde jag halva banan & avslutade med att bara springa rakt fram & belöna...Kände att det hade gått så pass bra att hon var värd ett sådant "avslut". Sedan körde jag faktisk HELA banan med henne & visst lite småstrul vid Sitt-Stå, då hon hamnade för långt fram från mig. Men när vi väl fick till det så funkade det bra:) Hon tittade eller rättare sagt glodde på Margita när hon kom in & då tappade hon bort sig...Märks att Trizz INTE varit med & tränat ngt under vintern....
 
Breeze:
Fick "bara" gå banan när jag banvandrade...Hon ville absolut köra mer men som sagt i dag var det hennes "tur" att bara vara....Inget hon direkt gillade min Arbetsmaskin som ÄLSKAR att jobba:)
Men hon ska ju tävla agility på lördag med Jörgen...
 
Sedan dök Bästa Camilla upp bara så sådär:) Så då blev det MYCKET hundsnack GILLAS!!! Det var ju sååå himla länge sedan sist...Å det dröjer ju lääänge innan kursen med henne börjar..Men attan jag blev så peppad av henne & hennes prat så att jag återigen tog in Trizz i ridhuset...för att TRÄNA LYDNAD med LEK!! Det ni! Japp, jag småsteppade in i ridhuset & jag tror att det smittade av sig på Trizz för hon var TAGGAD! En helt annan attityd både från mig & henne...Å se då gick det riktigt bra, våra mått mätt:) Körde Fotingångar-Fotförflyttningar-Fotgående & några Inkallningar. Avslutade med att SUPERBELÖNA henne samtidigt som vi sprang(nåja) ut ur ridhuset:) 
 
HOPPAS HOPPAS det håller i sig....Men som det kändes idag så var det som en liten nytändning för min del, precis vad jag behövde!!! Som det ser ut nu så tar jag Trizz på Lydnadskursen för Camilla....
 
Så TACK Gulliga Camilla för peppningen:)
 
Innan jag åkte hem drog jag till Inter Sport & köpte en NY termos...Den förra läckte som ett såll så den slängde jag förra veckan:( Så nu kan jag åter ha med mig ngt VARMT att dricka, men då ska ni se att det är VÅR, VARMT & SOL nästa onsdag "leeer"
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0