Anmält till Rallytävling i Gnesta 7 juli

Har nu ANMÄLT till Gnesta-Trosa´s Rallytävling den 7 juli, Fortsättningsklassen med Milloo & Trizz....
 
Hua hua nu MÅSTE jag TRÄNA varje dag....Mina "ynglingar" kan ju gå precis hur BRA som helst men lika gärna inte gå alls;) Men det är KUL att tävla:)
 
På Onsdag är det ju Öppen/Egen träning på klubben DÅ ska vi bygga en bana med ALLA diverse "svårigheter" som kan förekomma på en bana;) Typ MÅNGA koner & en frestande frestelser...Men peppar peppar ÄN så har inte Milloo eller Trizz ens TITTAT på ngt i frestelsen....
 
Måste fokusera på följande:
 
Milloo:
  • Sitt-Stå-Gå runt
  • Höger resp vänster sväng Halt (han är ju ingen lydnadshund)
  • Jag måste vara tydlig i mitt kropp/handspråk

Trizz:

  • Få MED henne i fotgåendet från start! Vårt allra största problem!
  • Träna ingångar EFTER hoppet
  • Sitt-Stå-Gå runt

Det var "allt" jag kunde komma på just nu...Måste kika på skyltarna, kan LOVA att det kommer upp mer då;)

Jo jag måste träna på olika STÖRNINGAR runt om! Gäller både Mille & Trizz...Men på onsdag har jag bra hundträningskompisar som säkelrigen som vanligt ställer upp som "störning";)

Njut av era hundar!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0