Sista Onsdagsträningen för våren

I Onsdags var det dax för vårens allra sista Öppna/Egna träning, den som varit på Onsdagar mellan 11-13.
 
Var ute tidigt & började att bygga upp en Fortsättningsbana helt tagen ingenting;)
Började med att ställa ut Skylthållarna lite sisådär som jag ville träna på...Sedan plockade jag ur dom skyltar som jag behövde träna på & placerade ut dom i hållarna. Funkar fin fint att göra så...visst ibland får jag flytta en skylt eller två, men slutresultatet blev jag nöjd med;)
 
Breeze: Kör henne bara för att hon ska få köra....Försvårar till det här & där & för det mesta fixar hon det galant:) Jobbar mkt med att få henne TYST! & inte bita i mina ben:( Men oj vad duktig hon är!
 
Milloo: Som ALLTID vill jobba!!! Han kan vara ganska ofokuserad när vi värmer upp men i dag på banan hade han full fokus på mig..oftast;) Vårat lilla hmmm problem är: Sitt-Ligg-Sitt & Sitt-Stå-gå runt. La in några extra rundor med just dom skyltarna. Var nöjd efter att vi kört, men inser såklart att vi måste TRÄNA mer.....
 
Trizz: Hmmm vet inte vad det är men UTAN klicker tycker jag inte att det funkar:( Men med klicker går det bättre...Känns som om jag bara får med mig henne TILL & FRÅN första skylten så kan det gå...MEN då måste jag få med mig henne...helst utan att hon ser alltför bedrövad ut suck..Men hon triggarigång av klickern:) Så jag fortsätter att köra med den....Det får väl bli så att jag Klickar precis innan jag går in på banan på söndag;)
 
Allt som allt kände jag mig NÖJD med min Sheltieliga i dag:) Körde oxå som vanligt Stadga på ALLA kontaktfält! Dom står ju liksom framme & då finns det inga ursäkter att INTE köra varje gång jag är på klubben;)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0