Till strängnäs & kollade när My & Blåndie tävlade agility

Tog bilen & åkte till Agilitytävlingen som Strängnäs LKK höll i i dag...."MIN" Blåndie skulle tävla med sin matte My i hopp 1 & Agility 1:an. Kände att jag BARA måste åka & titta på dom:)
 
Först körde dom Agilityloppet & det blev 10 fel, en vägran & en rivning:( Men oj vilken tid dom trots det hade....
Kan LOVA att det var västa ler agilityn....TUR att jag inte var anmäld, det hade jag aldrig vågat..dvs köra på det underlaget.
Dom kom 5:a KUL!
 
Nästa var Hopploppet & nu NU gick det undan....Tyvärr blev det lite fel men dom hade en grym tid!!!
Nu blev dom 4:a!
 
Det ska bli så spännande att följa My & "min" Blåndie upp till TOPPEN! För när det blir ett nollat lopp kan jag LOVA att dom VINNER!!!
Det är nästan som att se Breeze på banan i början av hennes karriär:) Jag bara ryser....& MYSER av att se dom:)
 
Ja nu är jag nöjd efter att ha fått gosat med Blåndie som lerade ner hela mig, men vad gör det? Ingenting, det viktigaste är ju att man har en hund som gillar en "leeer" Då har man inte varit helt omöjlig som uppfödare:)
 
Däremot så var INTE Sheltieligan så värst glada över att INTE få köra ngn agility:( Dom trodde säkerligen att Jihaaa AGILITY! Men nix idag fick dom bara titta på....
 
Passade oxå på att köpa ett begagnat Obtrack täcke till Trizz:) Inte lätt att hitta ett som passar den lilla damen men det gjorde det här:)
 
Å när jag ändå höll på åkte jag till Tumba Hund & Katt, Solbo center & hämtade hem hundmat till Breeze & Milloo. Å så lite hundgodis såklart:)
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0