Rallytävling med Trizz på hemmaklubben den 16/9

Åkte i mycket god tid till klubben trots att jag var i grupp 2....Men jag hade ju lovat att stötta Elisabet som skulle debutera sin Kola:)
Å snäll som jag är så plockade jag upp Jeanette med sin läckra Briad hane som skulle ställas ut & så två medhavda barn...
 
Rallybanan var uppbyggd nere på Mellanplan, i mitt tycke den sämsta det är ganska såå sumpigt där. Men som tur var så hade jag ju hamnat i grupp 2 & då hade det hunnit torka upp hmmm lite....Men blött var det iallafall.
 
Banan som dömdes av Katarina Strömberg kändes "lätt"...:) Inget läggande under gång...helt rätt eftersom att det var lite väl blött.
 
Mitt upplägg är ju att banan ska sitta i huvudet & det var inge svårt med den här banan:) "Lätt" n"ja"a men ROLIG:)
 
 
Lite kort om våran prestation:
 
Uppladdningen:
I dag "provade" jag att inte värma upp så mkt utan jag bara körde lite grann...Det stod några extra skyltar uppe varavalla var med på banan det var vällan ca 5-6 stycken. Körde dom & det räckte, Trizz kändes lite väl seg men men....Däremot så traskade jag runt med henne eftersom att hon inte hade bajjat:( Ville ju INTE att hon skulle sätta sig på banan...
 
På banan:
Gick in & så var hon helt "borta" inför startskylten:( Men det kanske var bra eftersom att jag då kände att JOBBA på! Hon kändes dock lite seg på dom första skyltarna men hon gjorde dom BRA! det kändes som om hon taggade igång ju längre vi höll på...:) Sitt framför satt & hon följde med bakåt på 1-2-3 steg, JIPPIE!!! Hon ställde sig fint på första JIPPIE igen!!! Ja det kändes helt OK när vi sprang i mål jag & Trizz:)
 
Efteråt:
Hade ju godispåsen i fickan som jag slängde till henne efter att vi sprungit av banan & så hade vi en godisstund:) Peppade upp henne ännu mer & bjöd in till att springa & hämta godispåsen några gånger...Hon GILLAR verkligen den nya påsen, precis lagom stor för henne:) Har beställt fler... 
JAG var NÖJD med min NYA Rallystjärna i dag!!!
 
Resultat:
Vi jobbade ihop 92 poäng av 100!!!
Placering: 7
 
JIPPIE vår första godkända!!!! Bara två kvar!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0