Mardrömshändelse!

Ja efter en BRA dag på klubben så var det i princip "bara" att gå hem, fixa i ordning sig & sedan åka till jobbet...Men nu finns det INGET som heter "bara"....
 
För när jag "bara" hade ca 20 meter kvar till porten så slänger jag upp väskan på ryggen & av ngn anledning rycker Kajsa till & jag TAPPAR kopplet:( Självklart har jag henne ALLTID i koppel men troligen så höll jag vällan inte så hårt i det..Vilket fall som så DRAR hon i väg & trots att jag ropar stannar hon inte...HJÄLP! Det var såklart bara att dra efter...Frågade dom som jag mötte om dom sett henne & visst det hade ngn gjort så det "bara" att gå åt det hållet....
 
Ringer Polisen för att tala om vad som hänt OM dom skulle få in en upphittad Sheltie.
 
Ringer grannar som ger sig ut för att leta men INGEN hund....
 
Husse kommer & går iväg...Å jag åker i väg med en granne för att kolla lite längre bort...DÅ ringer POLISEN...
Gulp....men som TUR var så hade dom henne nere på Polisstationen:)
Den kvinnliga polisen berättar då vad som hänt...GULP igen!!!
Hon hade sprungit ändå bort & upp på E4:an!!! Så Trafikpolisen hade fått stänga av E4:an för att kunna få tag i henne!!! (Därav kön upp mot Stockholmbacken i måndags em) Denna gång var det tur att hon hade sele & koppel på sig så att dom kunde få tag i henne...Självklart var hon otroligt stressad, vem skulle inte vara det?!?
 
Ja jösses det var verkligen absolut VÄRSTA mardrömmen, att ha en "daghund" som sedan tappas & som springer upp på motorvägen..
Kan dock LOVA att den glädje jag kände när dom ringde & sa att hon fanns hos polisen var obeskrivlig!!!
För det är bara att inse VAD som skulle kunde ha hänt...eller nix det vill jag inte göra...Nu slutade allt Lyckligt & det är jag GLAD över...
 
Nästan så att jag har lust att köpa en lott:)
 
På Fredag ska jag ha Kajsa igen, men nu ska jag sätta fast kopplet i en hake i jackan! Detta får absolut INTE hända igen....
 
Håll hårt i era koppel!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0