En heldag bla på klubben med Elisabet & 7 sheltisar

Vädret var ju kanoners, jösses vad mycket bättre allt känns...bara av ett fint höstväder:)
 
Åkte ut lite tidigare så att jag skulle hinna gå en skogspromis med "mina" 4 Sheltisar innan Elisabet kom...
 
Han tom bygga upp en Rallybana med dom skyltar jag ansåg att vi skulle behöva träna lite extra på..."leeer"
Bla "läggande under gång", sitt-stå & 1-2-3 steg bakåt med spring innan...
 
Vart riktigt nöjd med banan som jag även han köra en gång med Breeze.
 
Breeze:
Hon taggar ju igång när det är spring speciellt om det är 1-2-3 steg bakåt efteråt....Nu har hon strulat som sjutton när hon ska in "nos" mot "nos":( Hon fibblar & håller på innan hon förhoppningsvis kommer in i rätt position, inge kul:( Många avdrag blir det...TUR att jag inte ska tävla henne förrän den 30/9. Men för övrigt så går hon BRA! Men men det är 1-2-3 steg bakåt som STRULAR:(
Har tom börjat köra att hon gör en "volt" innan hon går in "nos" mot "nos" men jag vet inte om det är godkänt? Måste fråga på söndag...Men OM jag låter henne göra så...ja DÅ kommer hon in så mkt bättre i positionen "nos" mot "nos"...Men se hon strular även i 1-2-3 steg BAKÅT...hon drar sig mer & mer åt fot positionen:( Klurar & klurar HUR jag ska få bort de?!? Kom sedan på att jag måste visa bägge mina händer ihop 6 sedan DRA med mig henne bakåt...DÅ kan det funka...Ja ja det är BARA att träna vidare...
 
Trizz:
oj oj oj hon gick rackarns BRA! Känns att det börjar ge lite lite resultat att jag tränat mkt hmmm fotposition/fotgående:) Kände mig himla nöjd efter att ha körd henne några banvarv:)
 
Milloo:
Han är ju bara för härlig att jobba med:) Han verkligen VILL göra det jag vill, sedan fattar han ju såklart inte allt jag vill att han ska göra...men han FÖRSÖKER hela tiden, gullePrinsen min:) TROR att han skulle kunna bli en Rallystjärna OM jag bara tränade honom lite mer seriöst...:) Nu blir det ju bara att han får göra ngt tillsammans med mig. Synd, för han är en arbetstalang:)
 
Sedan gick dom åter leka/busa/rusa av sig, ALLA 7 Sheltisarna i hop:) Så härligt att se...
 
Ja därefter packade vi ihop & drog ner till stan, gick en runda & köpte som vanligt en pleska som vi åt sittandes nere vid Maren i det härliga höstvädret:)
 
Sen köpte vi fler ark av inplastningspapper hmmm heter ngt annat...Vilket fall som så ska jag plasta in Rallyskyltar så att vi har att TRÄNA på...För nu rackarns ska det här satsas ha,ha,ha...50 stycken var blev det. Nu är det "bara" hållare som saknas..Måste hitta en billig lösning.
Kanske dessa?
 
 
http://www.hundteametswebshop.se
 
Avslutade hunddagen med en glass:)
 
En riktigt riktigt BRA dag:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0