Rallytävling på Norsborgs LKK 30/9 2012

I söndags var det då dax för ännu en dag på en hundklubb, nämligen Norsborgs LKK. Rallytävling med Breeze & Trizz:)
Målet med dagen var givetvis att få bägge Rallybrudarna Godkända!!!
 
Först ut var Trizz i Nybörjarklassen...Banan kändes helt OK, dock var det 2 sitt-stå hmmmm men vi hann träna det några gånger innan...Har ju inte orkat träna ngt under veckan:( Jobbigt med en förkylning precis inför en tävling...
Men det verkar ju inte ha spelat ngn roll för uppvärmningen kändes helt OK! Hade vällan kanske önskat Trizz ngt mer laddad/taggad. Men hon taggar inte igång som Breeze...
Det tar några skyltar innan trizz kommer i gång, vet inte riktigt HUR jag ska lösa det? Kanske tagga upp henne innnan?
Rundan kändes helt klart godkänd....:) Men ibland går hon lite ifrån mig vilket resulterar i sträkt koppel:( Måste vi träna på! Fotgåendet alltså ha,ha,ha...Får bli ett vintertränings projekt...
 
 
 
Vi slutade på 90 poäng GODKÄNDA & Plac 5
 
Trizz
 
Banan som jag körde med Trizz:)
 
 
Sedan var det en låååång väntan tills det var dax för Breeze i Fortsättningsklassen...Som TUR var så stannade Elisabet kvar & gjorde mig sällskap:) Vi gick några rundor i den fina omgivningen....:)
 
Breeze kändes som "vanligt", det märktes på henne att hon kört agility hela lördagen...har kommit på att hon går som allra BÄST dagen efter en agilitytävling. Hon var liksom så där lagom taggad GILLAS!
Å jösses vad BRA hon gick!!! det var en riktig fröjd att köra henne i dag:) Inte ett enda skall?!? & Inte ett enda naffs i mina brallor?!? Nä hon jobbade så himla BRA min RallySTJÄRNA:)
Å tom jag skärpte till mig & fixade RÄTT antal steg i 1-2-3 bakåt ha,ha,ha..Kan bero på att Breeze VAR med mig hela tiden, jag behövde inte jobba för att få henne rätt...Underbart!
 
 
Jag & Breeze under våran 100 poängs runda:)
 
 
Efter ytterligare en spännande väntan var det då dax för prisutdelning....Jihaaa!!! trodde ett tag att dom glömt bort mig & Breeze...men nix vi hade ju VUNNIT & fick kliva högst upp på prispallen!!! Jag & min RallySTJÄRNA hade Lyckats med att få 100 poäng dvs Maxpoängen!!!
Oj oj oj vilken RALLYSTJÄRNA jag har i MIN Breeze:) Hon är ju bara för underbar:)
 
 
Fortsättningsbanan eller 100 poängsbanan:)
  
Efter prisutdelningen blev det lite småstressigt, jag & Tjejerna + priserna (foderpåse) skulle ju hinna traska till bussen, som bara gick 1gg/timmen för att sedan ta pendeln i Rönninge, bussen i Östertälje & sedan gå hem...men vi han & hem kom vi...
 
Firade seger & godkända poäng med en....pizza. det var vi värda:)
 
GRATTIS oxå till Elisabet som med sin Kola fick 72 poäng, deras första Godkända!!!
 
Ett STORT Tack även till Norsborgs LKK för att dom fixade en tävling för oss tävlingssugna!
 
Jag var så tävlingspeppad när jag kom hem att jag tom anmälde min prins Milloo till rallytävlingen i Katrineholm....ja ja lika bra att göra debut även med honom:) Efter det går vi i vintervila..kanske:)
 
Njut av era hundar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0