Ännu en Rallyträningsdag på klubben

Även denna osndag var vädret med oss, tjohoo! Så i väg till klubben med Lena & hennes Sheltisar för att TRÄNA Rally:)
Men självklart fick vildingarna busa av sig....
Byggde upp banan som jag tävlade på i Söndags...
 
Breeze: Hmm lite väl övertaggad men hellre det än för omotiverad.
Måste TRÄNA på:
* Stå utan handtecken
* Grundträna in skyltarna i Avancerad klass
 
Trizz: Körde jag lös & ja jag är NÖJD över hennes attityd, hon VILL jobba med mig:) Oftast iallafall...Men hon har fokus & dom 2 rundorna gick BRA:) Känner att det är dax att lägga in lite grundtträning på doom nya skyltarna med henne...men å andra sidan har jag ju hela långa vintern på mig att få till det rent tävlingsmässigt.
Måste TRÄNA på:
* Stadgan i fotpositionen
* Läggande under gång
 
Milloo: Tror att dom sköt typ älg/vildsvin eller ngt för jösses som det small:( Vilket så klart gjorde honom lite låg suck...
Men han kom igen & jobbade på ganska bra. Inte riktigt samma attityd som i söndags men bitvis så...Däremot så fixade han inte 1-2-3 bakåt överhuvudtaget i dag?!? Hmm fattar ingenting suck igen.
Måste TRÄNA på:
*  Läggande under gång
* Gå fint vid sidan, tänker inte träna in fotposition med stadga
 
Ja förrutom ALLT annat jag MÅSTE träna vidare på:)
 
Sen körde jag samma bana med Lenas Ia 2 varv. Kan LOVA att hade jag inte redan 3 hundar hade jag genast tagit med mig Ia hem. För vilken rolig & arbetsvillig hund!!! Självklart släkt med min Breeze:) Skulle vara så KUL om hon fick komma till ngn som vill SATSA på just henne!
Hör av dig om Du eller ngn som du känner söker efter en Sheltietik på ca 1,5 år & som verkligen VILL träna/tävla...:) Ia skulle kunna bli en Stjärna....
 
Ja sedan var det bara att brassa hem för att sedan åka till jobbet...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0