Agility DM på Södertälje BK 29/9 2012

 Riktigt SKÖNT att återigen tävla på hemmaplan & att ÄNTLIGEN få tävla AGILITY!!!
Det är ju himla lääänge sedan jag tävlade Trizz i agility men eftersom att det var på hemmaplan tyckte jag att det var dax...
En ordentlig träning han vi med innan tävlingen....Även Jörgen & Ingrid han med en träning innan.
 
Hade ju även flax att jag & Trizz kom med i Södertälje´s small lag i DM, Å så kom Jörgen & Breeze med i mediumlaget:)
 
 
Södertälje´s DM lag i Small
 
Mitt första agilitylopp gick KANONERS, vi slog till med ett NOLLAT lopp:) Var så nöjd med min Trizz...:) Allt flöt bara på GILLAS! Vi låg nu 4:a i DM individuellt inför lopp 2...
2:a agilityloppet hmmm där diskade JAG oss:( Just precis jag var helt övertygad om att Trizz skulle välja balansen & inte slalomet..men vad gör hunden???Jo drar in i slalomet!? Hon som bara älskar kontaktfältshinden...Fanns liksom inte i mitt huvud att hon skulle tänka så ha,ha,ha...Å då hade vi "bara" balansen & 3 hopphinder kvar...vi var ju nollade tills disken..
Första hopploppet DISK! Men då var Trizz & jag på varsinna planeter:( Hon gjorde precis som hon ville suck...Där försvann en hyffsad placering i DM individuellt:( Ja ja det var bara att ta NYA tag inför det sista LAGLOPPET!
2:a hopploppet, LAG DM. Nu hade vi skärpt till oss & eftersom att våra ankrar i laget dvs Jörgen med Joplin & Conny med Zaza båda hade DISKAT sig var jag med Trizz & Nora TVUNGNA att gå i mål! Men det verkar ju som om jag kör bättre under press ha,ha,ha...För vi slog till med ytterligare ett NOLLAT lopp!!! Kändes himla BRA!
Tyvärr fixade laget inte att få 2 i mål...så Södertälje´s small lag blev diskat..Hmmm VI kommer igen 2013!!!
 
Södertäle´s medium lag hade ju redan VUNNIT Lag DM 3 år i rad & Breeze & Milloo var med alla 3 åren!!!
Men nu 2012 kom bara Breeze med & nytt för i år är ju att Jörgen tävlar henne. Milloo kom inte med i laget.
 
Jörgen & Breeze
 
 
Milloo körde alltså 2 lopp ett agility & ett hopp lopp med Ingrid. deras lopp såg himla BRA ut! Bådar gott för framtiden. För jag HOPPAS att dom kommer tävla MER nästa år!?!...:)
 
Breeze diskade sig i det första individuella loppet & då beslöt vi att Jörgen inte skulle köra lopp 2 med henne. Han hade ju 8 lopp & nu blev det 7.
Även deras lopp såg attan så bra ut! tror att dom skulle komma LÅNGT om dom fick träna ihop sig...:)
 
GRATTIS Södertälje´s medium lag till 2:a platsen!!!
 
Linda med Lotta, Conny med Zaza, Mia med Simon & Jörgen med Breeze
 
Ett STORT GRATTIS till Katrineholmslaget som VANN DM i medium!!!
Känns bra att 3 av dom har varit mina gamla kursare "leeer", så KUL att se hur duktiga ni är!! Ullis, Linnea & Matilda:)
GRATTIS oxå till Ullis som även VANN individuellt med sin Chanell:)
 
Extra STORT GRATTIS till Birgitta som med sin Zingo gjorde 2 kanonlopp & VANN large!!! BRA jobbat:)
 
Hoppas nu att någon klubb tar på sig ansvaret att arrangera Agility DM 2013...
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0