Rallyträning på SBK

 
I fredags åkte jag till SBK för att träna Rally med Towe & Cissi. Alltid lite roligare att ha träningskompisar:)
 
Hade ju som vanligt med mig min Sheltieliga & så Kajsa som jag var hundvakt åt.
 
Ingen utav oss hade ngn banskiss med sig så vi plockade ihop dom skyltar vi verkligen behövde träna på & så byggde vi upp en bana efter det.
Min fokus låg på Milles träning= sitt-stå & 1-2-3 bakåt så dom skyltarna hade vi med...
 
Milloo: Gick absolut för godkända poäng! Men...sitt-stå missade han:( Han gör momentet OM jag har godis i handen, men inte utan. Lurar han i bland & bara prassalr med hande i fickan...det funkar BARA 1 gg! Suck..Utan godis i handen kan han ställa sig men då sätter han sig på en gång...Oftast ställer han sig inte, puuuh...
Däremot så har han gjort fin fina 1-2-3 bakåt:)
Körde även 1 gg med honom lös & fasiken han går nästan bättre då!?!...:) Tror jag satsar på Mille i stälet för Trizz..
 
Breeze: Var som vanligt ngt övertaggad men hellre det...I dag naggade hon åter i mina brallor. Men hon går bara bättre & bättre ju fer gånger man kör. Vet att hon liksom i agilityn behöver lååång uppvärmning.Körde "bara" nyb/fortsättningskyltar i dag. Dom avancerade skytarna håller jag på & tränar in separat...
 
Trizz: Var lite tveksam om jag skule köra henne?!? Men jag körde...Å hon gick riktigt OK! Tom snurren fixade hon galant:) Men sedan körde jag henne lös & det gick nästan hela vägen med godkända poäng..men så kom vi tll sitt-ligg-sitt & då fick hon, säkert med hjälp av mig lite "tillt"..hon fattade ingenting:( Å DÅ gör hon precis som min underbara Sindie gjorde..Hon lämnade planen...Hon kände att jag blev ngt lack & då tittade hon på mig & så bara gick hon ifrån "leeer".. Jag sa inget men hon kände helt klart på sig att jag var missnöjd. Mmm med Trizz MÅSTE jag hela tiden vara glad, positiv, konsekvent & tydlig precis som med Sindie:) Ordet Nej är helt förbjudet! Tror att min Sindie finns lite i min Trizz:)
 
Sindie, min Änglatjej....
 
Efter att allt skyltar plockats ihop, torkats av & körts in i förrådet så tog jag alla "mina" sheltisar & gick på en Långpromis...Sååå skönt:)
 
Njut av era hundar!
 

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Hej
Leffe vill inte häller jobba utan godis...
Men om jag 'gnuggar' fingrarna med godis så följer han handen i olika positioner, sedan får han en liten godis i en skål.
Det fungerar skapligt. :)
Kram Eva o Leffe

Svar: Hejsan,Nä dom är lite luriga ha,ha,ha...Har försökt gnugga handen men se det går han inte på:( Däremot så kan jag"luras" att jag tar upp en godis med vänster & sedan lägger den i höger..då ställer han sig upp & jag snabbt sedan ger honom med höger. Då kan han tom stå & VÄNTA på att godisen ska komma från höger. Så det har han lärt sig hmmm. Nä jag tror nog att jag måste träna mera hi hi hi....
Kramisar från mig & Sheltieligan
Marie

2012-11-30 @ 13:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0