Strängnäs Cup 2012

Mmmm AGILITYTÄVLING igen nu i Strängnäs & deras Cup som varit i gång i 25 år! I dag skulle jag köra Trizz i öppen hopp resp öppen agility & likaså skulle Ingrid med Milloo. Breeze fick bara titta på hela långa dagen....

Dom började med small hopp klass dvs mig & Trizz. Banan kändes helt OK & det enda för min del var ju bara att HOPPAS på att Trizz VILLE köra UTAN att hitta/titta på ngt annat....
Var riktigt nöjd med loppet i allafall den säkra starten & att hon suger ifrån mig till tunnlar & hinder som ligger "ut", DET är en stor fördel för min del:) Tyvärr så blev det vällan ngn form av missförstånd när vi bara hade 3 hinder kvar för då sprang hon förbi ett hopphinder som enligt mig stod rätt suck...Ja ja vi tog oss i mål med 5 fel men UTAN tidsfel:) Med det blev vi placerade som nr 17/37...

RESULTAT ÖPPENHOPP FÖR TRIZZ & MIG:

Banlängd: 149 m
Domare: Yvonne Ahlin
Ref tid: 45 sek
Tid: 44.75
Fel: 5 (en vägran på hopphinder)
Placering: 17/36
Antal nollade: 8 st

Men sedan var det Ingrid & Milloo´s tur & jösses vilket BRA lopp dom fick till!!! Allt flöt på så himla bra & dom kom i mål med 0 fel!!!! Jippie!!! Deras första NOLLADE lopp!!!! Det räckte till en 7 placering!


Milloo:)



   

  
Inte såå bra bilder men men dom får hänga med ändå...


Ingrid & Milloo:)

RESULTAT ÖPPENHOPP MILLOO & INGRID:

Banlängd: 149 m
Domare: Yvonne Ahlin
Ref tid: 44 sek
Tid: 38.82 sek
Fel: 0
Antal nollade: 10 st
Antal diskade: 3
Antal i mål: 15 st
Placering: 7/18

Mellan loppen passade jag på att köra Breeze lite på deras reserv hinder & oj oj oj vad taggad hon var! Men...hon lyssnade till 100%:) Körde några Jakkon & dom satt!!! Testade även Veronicas tips på nerfarten på balansen & det funkade lika bra:) Breeze ÄR en AGILITYSTJÄRNA!!!

Tyvärr så diskade jag & Trizz oss i agilityklassen:( Tyckte att hon hade himla BRA fart mellan hindren men vi tappar som vanligt alldeles för mkt tid i slalomen:( Men...hon hade världens snyggaste/säkraste nergång på Ahindret:)

 
Trizz & jag

Även Ingrid & Milloo diskade sig i agilityklassen...

  
Ingrid & Milloo i agilityklassen=DISK
  

Ja ja NYA tag till nästa helg då det är tävlingar i Väsby, jag ska köra Trizz & Milloo i hopp klass 1.

Lite blandade bilder:

   
Ia, Korall & Zingo
  
Kajsa från Revärens Kennel

  
Jörgen, Birgitta x2, Ingela & Sara & så Joplin nedan
 

Ingen utav oss tog sig till final....men Conny & Zaza gjorde det dom tävlar oxå för Södertälje BK.

Nåväl det var en SKÖN & SOLIG dag på Strängnäs LKK, å jag antar att vo som "vanligt" kommer tillbaka 2013:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0