Instruktörsutbildning med Veronica Bache

Vilken LYCKA att få gå en vidareutbildning i agility för Veronica!!! & det på hemmaklubben GILLAS!

I tisdags var det dax för träff 1 av 4 & som sagt det var i Bastmora. Kvällen var helt teoretisk & vi pratade om olika typer av ekipage & hur vi på bästa sätt hjälper dom på kurs. Lite tips & trix för att ge dom det bästa.
För som instruktör på kurs så kan & får vi alla sorters av ekipage...vilda BC´n & sega RR´s..

Kvällen bara rusade i väg & dom 3 timmarna var snart slut...

Vi fick olika hemläxor & jag ska till nästa gång köra med hund på temat Kontaktfält & Släpp. Hmmm undrar vilken hund jag ska välja!??

Gången därpå ska jag vara "instruktör"  jag fick temat:  Knixiga svängar & trixiga starter
Hua hua måste redan nu sätta igång & fundera på vilka övningar jag ska köra...Har några som jag funderar på får se om jag tar dom.

Har DU tips på knixiga svängar & trixiga starter så tar jag Tacksamt emot dom:) 

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0