Agilitytävling på Flens BK 17/5 2012

Hade som TUR var lämnat nästan all packning i Birgittas bil kvällen innan så jag packade bara ryggan & så gick vi till Tom Tit´s där blev jag & Ligan upplockade av Birgitta & Ingela. Vi kom vällan i väg ca 06.45...Gissa vilken tid jag gick upp?! Hmmm tidigt kan jag lova & det BARA för att tävla agility...:)

Kände mig inte alls på topp & i går hade jag ju faktiskt varit tvungen att ringa efter skjuts när jag kommit halvvägs hem från jobbet:( Det är nu även återigen ngt med nacken som gör att jag blir vinglig suck... ja ja det är BARA att bita ihop!

Väl framme på Flens BK så....blir jag direkt blöt om fötterna:( Ja ja inget att göra åt. det går bara INTE att ha hur mkt packning som helst när man samåker...

Jag skulle alltså köra Trizz i hopp 1 x 2 & så även Ingela med Milloo

Trizz hopp 1 a, ja vad säger man?!? Det kändes ganska OK trots att det var en lite för kuperad bana för min del...Trizz körde på & som vanligt så var det segt i slalomen....Men för övrigt så tyckte jag nog att det var godkänt, ja ända tills vi "bara" hade 2 hopphinder kvar...DÅ drar Trizz rakt fram från tunnelnn mot min jacka med Leverpatén! Får stopp på henne innan hon är av plaen men då kommer hon tillbaka på fel sida av hindret & jag beslutar mig då för att göra en Jakko & sedan ta sista hindret i mål. =DISK! men jag visste ju att vi allafall hade fått 5 fel/vägran på hoppet & ja då är det ju "kört"...Men om vi hade kommit i mål med noll fel hade vi säkert även detta lopp fått tidsfel..

RESULTAT Trizz hopp 1a:
DISK!

Tar min & Trizz hopp 1b på en gång när jag ändå håller på...
Det här loppet började riktigt BRA & efter ca halva loppet så bara la Trizz av?!? Vet inte varför men hon slutade lyssna & mer eller mindre nonchade mig & ja då diskade jag oss & drog vidare....
Funderade på VARFÖR det blev som det blev men jag vet faktiskt inte varför....Kanske att hon av ngn anledning kände av mig men hon är vällan van av hur jag är kan man ju tycka... ja ja bara att gilla läget NYA tag på lördag!!!

RESULTAT Trizz hopp 1b:
DISK!

Tillbaka till Ingela & Milloo´s lopp...I första hopp loppet som var deras allra första tillsammans såg det bra ut. Tyvärr så gick Mille ur slalomet vid port 10:( med dom nya reglerna måste ju hela slaomet tas om & det resulerade i tidsfel...annars hade dom nog fått en ganska hyffsad placering...
Dom blev placerade 12a

I det andra hopploppet gick det undan! Allt såg himla BRA ut & Mille hade en rackarns fart GILLAS! Tyvärr så drog han rakt fram efter sista tunneln & han hoppa ett hinder som han sinte skulle! =DISK!
Men för övrigt så såg det riktigt BRA ut & jag tror nog att Ingela tyckte att det kändes BRA!? Jag tyckte iallafall att det så sååå BRA ut!

TACK snälla Ingela för att du hängde med till Flen "bara" för att köra min Prins Milloo i två hopplopp!!!

TACK Birgitta för skjutsen T&R!

TACK tjejer för sällskapet!
(& jag fortsätter nog kanske ändå med agility´n, ni vet vad jag menar!:)

Grattis oxå till Linnea som tog en PINNE med sin Tuff!!!

Nu tar vi NYA tag på lördag för då är det agilitytävling på Stockholm Södra som gäller för mig & Trizz, & Birgitta som ska köra Breeze i Hopp 2:an! Håll TUMMARNA för oss då!!!

Njut av era hundar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0