"Kurs" i apportering inplanerad i maj eller juni

Har ju testat apportering med Breeze & jag kan lova att både hon & jag blev otroligt taggade på att fortsätta!
Så nu har jag bokat in 2 halvdagar, förhoppningsvis i maj-juni för att TRÄNA appotering med dummies. Ska bli himla KUL att göra det här tillsammans med troligen min Breeze:)

Om du är intresserad av att vara med, hör av dig via epost till mig eller lämna en kommentar här på bloggen.

Alla raser är välkomna men för att få vara med måste hunden kunna följande:

* Vara lös utan att "dra i väg"
* Kunna sitt stanna kvar med "störning"
* Apportera dummies


Nedan är lite info om dummies.....
 
 Dummy Quest

227 g
Valp Dummy med pinne är nästa steg i din valps träning. Används ofta av tränare med avancerade hundar pga sin storlek då den är lätt att bära med sig i fickan.


450 g
Standard Dummy som används av amatörer och professionella över hela världen. Den är ett måste vid seriös hundträning. Tillverkas av engelskt material av Quest. Lämplig att använda i vatten.

900 g
Är inte bara tyngre utan även större än föregående. Används för att vänja hunden vid att ta upp större och tyngre föremål. Ej lämplig att använda i vatten.

1,35 kg
Nästa storlek för att vänja hunden vid ännu större och tyngre föremål. Ej lämplig att använda i vatten.


Källa: http://www.haromi.se/dummyquest-p-288.html

Återkommer med datum, tid & kostnad.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0